تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

ابتلای ۲۰ هزار نفر به آبله میمون در اتحادیه اروپا

بر پایه این گزارش، بیشتر موارد ابتلا به آبله میمون در خارج آفریقا که بیماری بومی آن منطقه محسوب می‌شود به روابط جنسی میان مردان مربوط می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۷۵

ابتلای  ۲۰ هزار نفر به آبله میمون در اتحادیه اروپا

 به نقل از ایرنا- مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا (ECDC) از زمان شروع شیوع بیماری، ۲۰ هزار مورد آبله میمون و سه مورد مرگ را در اتحادیه اروپا ثبت کرده است.

 مارکو کاوالری رئیس تهدیدات بهداشتی و استراتژی واکسن در آژانس دارویی اروپا، براساس داده های مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، در عین حال روند شیوع این بیماری در بسیاری از کشورها در حال کاهش است و اینکه آیا این روند ادامه خواهد داشت در حال حاضر مشخص نیست.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت با ارائه تازه‌ترین آمار از ابتلای ۵۰ هزار و ۴۹۶ نفر به آبله میمون در سراسر جهان خبر داه بود.

این سازمان در آماری که (۳۱ اوت، ۹ شهریور) منتشر شد، با اعلام ثبت ۵۰ هزار و ۴۹۶ ابتلا به آبله میمون اعلام کرد که بیشتر موارد ابتلا به آمریکای شمالی و اروپا تعلق دارد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرده بود نشانه‌هایی وجود دارد که شیوع این بیماری در اروپا جایی که ترکیبی از اقدامات مؤثر بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون به جلوگیری از انتقال کمک کرده، کند شده است.

بر پایه این گزارش، بیشتر موارد ابتلا به آبله میمون در خارج آفریقا که بیماری بومی آن منطقه محسوب می‌شود به روابط جنسی میان مردان مربوط می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز