تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
استاندار فارس در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری:

 تامین اعتبارات برای زیرساخت های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲

با توجه به اینکه نیمی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان، در کلانشهر شیراز ساکن هستند، حل مشکلات موجود کمک قابل توجهی به شتاب گیری اجرای این طرح در استان خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۷۰۶

 تامین اعتبارات برای زیرساخت های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲

استاندار فارس گفت: پیشنهاد می کنیم در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ به زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی نهضت ملی مسکن توجه شود.

 دکتر محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، ضمن تشکر از مهندس قاسمی و معاونین ایشان جهت تشکیل شورای عالی شهرسازی و معماری در شیراز گفت: وقتی بنا است شهرک جدیدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود، از شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق می خواهیم شبکه های مرتبط مورد نیاز را تامین کنند، آنها مسئله اعتبار را مطرح می کنند و این خود باعث ایجاد مشکل در کار می شود.

استاندار فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهاد می شود که در بودجه ۱۴۰۲ به این موارد توجه شود.

وی ادامه داد: اگر دولت و مجلس در بودجه سال آینده اعتباراتی را برای تامین این زیرساخت ها در نظر گرفته و پیش بینی کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد و کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

دکتر ایمانیه اظهار داشت: با توجه به تفویض اختیاری که قبلا در خصوص شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به استان ها صورت گرفته بود موفق شدیم بسیاری از مسائل را از جمله در بحث تامین زمین حل و فصل کنیم و از آنجا که عمده مشکلات ما مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت است، با موانعی که در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی برداشته می شود امیدواریم در مدت ۲ تا ۳ ماه آتی شاهد تحولات خوبی در زمینه تامین زمین و به دنبال آن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.

دکتر ایمانیه افزود: امیدواریم با انجام تفویض اختیارات لازم به استان ها شاهد حل و فصل سریع تر مشکلات و موانع به ویژه در حوزه تامین زمین و شتاب گرفتن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه نیمی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان، در کلانشهر شیراز ساکن هستند، حل مشکلات موجود کمک قابل توجهی به شتاب گیری اجرای این طرح در استان خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین از وزیر محترم راه و شهرسازی و نمایندگان محترم مجلس خواست در خصوص آورده متقاضیان این طرح و باز پرداخت اقساط، خصوصا در دهک های پایین جامعه تجدیدنظر صورت گرفته و با برنامه ریزی و تدبیر، اقدام شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز