تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دشمنان به دنبال التهاب آفرینی در کشور هستند

امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بردار نیست
کد خبر: ۴۷۷۱۸

دشمنان به دنبال التهاب آفرینی در کشور هستند

به نقل از مهر؛ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دشمنان به دنبال التهاب آفرینی هستند و ما باید در این رابطه هوشیار و بیدار باشیم.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز چهارشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در لرستان در سخنانی با بیان اینکه امروز گرد هم آمده ایم تا از سخنان مقام معظم رهبری بهره مند شویم اظهار داشت: همچنین مروری بر روزهای سخت و دشوار داشته باشیم و مسیر را در گام دوم انقلاب برای رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی ادامه دهیم.

فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس قطعه‌ای از تاریخ این سرزمین متمدن و کهن است که حماسه و ایثار آن بر تارک افق حماسه و ایثار همه آزادگان می‌درخشد عنوان کرد گفت: در آن کارزار جنگ که نظام سلطه و دشمنان فراوانی که در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی ایستاده بودند، امام راحل با اطمینان به ما وعده نصرت و پیروزی می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه آن عارف حکیم با تدابیر و فرامین و سخنان خود به ما وعده نصرت الهی را می‌داد گفت: البته نصرتی که با ایثار و فداکاری رزمندگان، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، عشایر، سنگرسازان بی سنگر و یک میلیون رزمنده ای که متعلق به اقشار مختلف بودند به دست آمد و امام راحل با اتکال به خداوند و یاری مؤمنین چنین وعده‌ای به ما داد، وعده‌ای که تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مومنینی که در جبهه‌های نور علیه ظلمت حضور پیدا کردند، ولایت امام را دنباله ولایت معصوم می‌دانستند و از فرامین ایشان مانند فرامین معصومین اطاعت و پیروی می‌کردند گفت: از این رو در دفاع مقدس شاهد حضور نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله تا پیرمردان ۸۰ ساله بودیم، چون امام و ولایت و اطاعت از ایشان را دنباله اطاعت از امام معصوم می‌دانستند.

وی بیان داشت: فرهنگ و جبهه و جنگ را برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی (ع) می‌دانستند و چنین بود.

دشمنان به دنبال التهاب آفرینی هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بر همین اساس بود که زنان و همسران، شوهران و فرزندان خود را راهی جبهه می‌کردند و آنها را برای دفاع از میهن اسلامی ترغیب می‌کردند گفت: ما روزهای بدرقه رزمندگان اسلام را در شهرهای استان به یاد داریم، آن روزها فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اینها برگرفته از فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) بودند گفت: فرهنگی عاشورایی که تداوم آن در راهپیمایی اربعین مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: رزمندگان دفاع مقدس در کارنامه خود دفاع از قرآن، اسلام و رسول خدا را دارند و این گنجینه و ذخیره ارزشمندی است که باید آن را حفظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امام فرمودند ما تکلیف خود را انجام می‌دهیم و ما مأمور به دفاع از اسلام هستیم و رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده‌های آنها از اسلام و قرآن و رسول خدا دفاع کردند گفت: لشکر ۸۴ در لرستان، سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، نیروی انتظامی، بسیج، عشایر و اقشار مختلف و… رشادت‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان گواه بر این موضوع است بیان داشت: این دفاع از اسلام امروز همچنان به عنوان یک تکلیف بر عهده ما است و باید هوشیار و بیدار بود، همان دشمنانی که جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند امروز هم به دنبال التهاب آفرینی هستند، باید وحدت و یکپارچگی ملت، نیروهای مسلح و همچنین حمایت مردم از نیروهای مسلح را داشته باشیم.

مسئولان قضائی و امنیتی با دشمنان نظام مماشات نکنند

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با بهانه قرار دادن یک موضوع کاملاً احساسی، هجمه شدید رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده اند افزود: ملت ما باید هوشیار باشد، در این چند دهه ما از این گونه حوادث در کشور داشته ایم، جنگ رسانه‌ای و سپس فاز عملیاتی، آشوب و اغتشاش و سپس خود زنی و کشته سازی، باید در این رابطه هوشیار بود، دشمن این مراحل و مسیر را مرتب تکرار کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: انتظار می‌رود که مسئولان قضائی و امنیتی بیش از این با دشمنان نظام اسلامی مماشات نکنند و نگذارند نظام اسلامی خدشه دار شود، ما محکم و استوار پای نظام اسلامی ایستاده ایم.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بردار نیست، جمهوری اسلامی، اسلامی است و حاکمیت قرآن و احکام اسلامی در این نظام حرف اول را می‌زند، اینکه فرزندی از فرزندان ایران زمین از دنیا رفته همه ما را متاسف کرده است، اما توجه شود زمانی که داعشی ها نقشه به اسارت گرفتن زنان نجیب و شریف آن دیار را دنبال می‌کردند، سردار حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم به فریاد آنها رسیدند و از آن فاجعه دلخراش جلوگیری کردند، همه ما از این موضوع متاسف هستیم، دستگاه‌ها قضائی و امنیتی در حال پیگیری این موضوع هستند، هر داوری و هر نظری قبل از اعلام دستگاه‌های رسمی قضائی و امنیتی از سوی هر کسی و با هر سابقه‌ای باشد، امری محکوم و غیر قابل قبول است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز