تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

نماینده مجلس: صدور مجوز برای استخدام ۷۰۰ معلم در سیستان و بلوچستان

بی‌تردید صدور این مجوز دست آموزش و پرورش را باز می‌کند تا نیاز این منطقه در جهت تامین نیروی معلم را رفع کند که یکی از مشکلات مهم موجود در حوزه آموزش این استان بود.
کد خبر: ۴۷۷۳۶

نماینده مجلس: صدور مجوز برای استخدام ۷۰۰ معلم در سیستان و بلوچستان

 

به نقل از ایسنا؛ عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، از صدور مجوز سازمان اداری و استخدامی برای وزارت آموزش و پرورش در جهت جذب ۷۰۰ نفر دانشجوی رشته آموزش ابتدایی به منظور رفع کمبود نیروی معلم در این استان خبر داد.

 عبدالناصر درخشان، با اشاره به نتیجه پیگیری‌هایی که برای تامین نیروی معلم متناسب با نیاز استان سیستان و بلوچستان از طریق سازمان‌های سنجش و اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش انجام داده است، گفت: سازمان اداری و استخدامی طی مجوزی که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز این بخش برای آموزش و پرورش صادر کرده به این نکته اشاره کرده است که نسبت به کمبود نیروی انسانی لازم در مناطق مرزی و با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت در استان سیستان و بلوچستان پس از ظرفیت سنجی و نیازسنجی انجام شده و با استناد به تبصره(1) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ب) ماده (63) قانون برنامه پنجم توسعه، مجوز استخدام 700 نفر دانشجوی متعهد به خدمت صادر شده است.

نماینده مردم ایرانشهر ادامه داد: البته این مجوز فقط در رشته آموزش ابتدایی و به صورت دانشجو معلم پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان سیستان و بلوچستان از طریق ظرفیت کنکور سراسری سال 1401 مشروط به تامین اعتبارات و زیرساخت‌های لازم صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان استخدام شده از محل این مجوز پس از فارغ‌التحصیلی فقط باید در مشاغل آموزگاری دوره ابتدایی و در مناطق آموزشی استان سیستان و بلوچستان که با کمبود نیرو مواجه هستند، بکارگیری شوند و استخدام آنان بر اساس ماده(6) قانون متعهدین به خدمت به وزارت آموزش و پرورش(مصوب سال 1369) به صورت آزمایشی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این مجوز تاکید شده است که اشاره به عنوان(مجوز قانونی استخدام) در تمامی مکاتباتی که برای استخدام افراد از محل این مجوز انجام می‌شود، ضروری است، ضمن اینکه این مجوز برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 1401- 1402 دارای اعتبار خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بی‌تردید صدور این مجوز دست آموزش و پرورش را باز می‌کند تا نیاز این منطقه در جهت تامین نیروی معلم را رفع کند که یکی از مشکلات مهم موجود در حوزه آموزش این استان بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز