تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

رییس شورای تامین کیش: آشوبگران، مطالبات مدنی را به تخریب و اخلالگری سوق دادند

همچنین شورای تامین جزیره تعطیلی تمامی مدارس جزیره در ۲ مهرماه را بر اساس نگرانی موجود والدین مصوب کرده تا مراکز آموزشی فعالیت خود را از چهارم این ماه آغاز کنند.
کد خبر: ۴۷۸۱۴

رییس شورای تامین کیش: آشوبگران، مطالبات مدنی را به تخریب و اخلالگری سوق دادند

به نقل از ایرنا؛ رییس شورای تامین کیش با اشاره به جزئیاتی از اغتشاش‌ها در این جزیره گفت: آشوبگران با سوء‌استفاده از موقیت پیش آمده، مطالبات مدنی را به سمت تخریب اموال عمومی و خرابکاری کشاندند.

مهدی کشاورز اظهار داشت: در چند شب اخیر به صورت سراسری از جمله کیش برخی اعتراضاتی صورت گرفته که این اقدامات از قالب مطالبه مدنی به تخریب و آشوب و اخلال کشیده شد.

وی با بیان اینکه اقدامات آشوبگران مورد تایید هیچ کدام از مردم و کیشوندان نبوده و حتی از سوی جامعه این اقدامات تقبیح شده است افزود: کسانی که به دنبال اخلال و آشوب ها هستند خط آنها از کیشوندان به واسطه اینکه مردم این جزیره از دیرباز نحوه مطالبه گری و بیان خواسته هایشان را بلدند جدا است و یا اینکه معنی و مفهوم فرهنگی غنی کیشوندی را متوجه نشده اند.

کشاورز اضافه کرد: در سه شب گذشته سعی شده افرادی که متشکل از مردم عادی و اخلالگران در خیابان جمع شده بودند را به آرامش دعوت کنیم ولی ولی متاسفانه لیدرها و اخلالگران کماکان نظرشان به آشوب کشیدن و کشته سازی و ایجاد آسیب های اجتماعی بود.

وی یادآور شد: آشوبگران به هیچ وجه به فکر کیشوندان و خواست ها و مطالبه های آنان نیستند و صرفا کارشان این است که کُشته سازی و آسیب به شهر و مردم  وارد شود و فیلمی از اقدامات خود تهیه کرده و به شبکه های معاند به عنوان یک خوراک تبلیغاتی ارسال کنند.

۲ خودرو و تعدادی سطل زباله به آتش کشیده شد

وی با اشاره به اینکه در سه شب گذشته تعدادی اخلالگر در جزیره کیش دستگیر شده اند گفت: در این مدت آشوب هایی در جزیره رخ داده که آشوبگران ۲ دستگاه خودرو و تعدادی سطل زباله را به آتش کشیده و بسیاری از گلدان های سنگی وسط خیابان را شکستند.

رییس شورای تامین جزیره کیش یادآور شد: علاوه برآن این افراد اقدام به شکستن شیشه مغازه ها، بانک ها و اموال خصوصی مردم و دولتی را مورد تخریب قرار اده اند.

کشاورز کُشته سازی را از دیگر برنامه های معاندان نظام جمهوری اسلامی از آشوب و به آتش کشیدن برخی مناطق کشور اعلام کرد و افزود: تمامی گمانه زنی ها و شایعاتی که در خصوص کشته شدن فرد یا افرادی در این جزیره منتشر می کنند واقعیت ندارد.

کنترل اوضاع با همکاری مردم و عوامل انتظامی

وی یادآور شد: تمامی کارهایی که اخلالگران انجام داده اند به نوعی ایجاد خسارت به بخش خصوصی و مردم بوده اما با ورود به موقع مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی هم اکنون اوضاع تحت کنترل بوده و درخواست می شود مردم خط خود را از اخلالگران جدا کنند.

کشاورز گفت: در چند روز گذشته چهار جلسه شورای تامین برگزار شده و تصمیماتی از جمله تعطیلی بازارها گرفته شده که شب گذشته با این اقدام خط مردم از آشوبگران جدا شد.

وی افزود: همچنین شورای تامین جزیره تعطیلی تمامی مدارس جزیره در ۲ مهرماه را بر اساس نگرانی موجود والدین مصوب کرده تا مراکز آموزشی فعالیت خود را از چهارم این ماه آغاز کنند.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر و به بهانه فوت مهسا امینی دختر کُرد که هنوز علت قطعی مرگ وی توسط پزشکی قانونی اعلام نشده عده ای از اغتشاشگران به بهانه تجمع برخی افراد و با حضور در این تجمع ها در سطح کشور ضمن تخریب اموال عمومی و کشتار دیگر شهروندان یا ماموران، به مقدسات دینی و ساحت مقدس شهدا اهانت کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز