تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

جوسپ بورل بورل: پیشنهاد‌ ما برای احیای برجام همچنان روی میز است

بورل گفت: پیشنهاد‌هایی که برای احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران مطرح کردیم، تا زمانی که به مذاکره بازگردیم همچنان روی میز خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۸۴۹

جوسپ بورل بورل: پیشنهاد‌ ما برای احیای برجام همچنان روی میز است

به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب گفت: پیشنهاد‌های ما برای احیای توافق هسته‌ای با ایران همچنان روی میز است.

 بورل در گفتگو با این شبکه گفت: پیشنهاد‌هایی که برای احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران مطرح کردیم، تا زمانی که به مذاکره بازگردیم همچنان روی میز خواهد بود.

پیش‌تر سخنگوی بورل با بیان اینکه هنوز فرصت برای جمع‌بندی و دست‌یابی به توافق نهایی وجود دارد، گفته بود که رسیدن به خط پایان در گرو برداشتن گام لازم از سوی مشارکت کنندگان در گفتگو‌ها است.

او با اشاره به اظهارات بورل پس از نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گفت که انتظار نمی‌رود در این هفته تحول چشمگیری در رابطه با مذاکرات رفع تحریم‌ها رخ دهد، با این وجود هیچ ارتباط مستقیمی بین دیدار وی (بورل) با همتای ایرانی یا هر فرد دیگری که در مذاکرات شرکت می‌کند برای دست‌یابی به توافق نهایی وجود ندارد.

وی به پیش‌نویس توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: هنوز [برای حصول توافق]فرصت وجود دارد و ما در شرایطی قرار داریم که به توافق نهایی نسبتا نزدیک هستیم، اما برای رسیدن به مرحله آخر شرکت کنندگان باید در مورد پیشنهادی که روی میز است حرکت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بورل برجام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز