تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

روسیه: تحریم‌های آمریکا ابزار باج‌خواهی است

آمریکا به صورت مستقیم در استفاده از سلاح‌های مرگبار در جنگ اوکراین نقش دارد.
کد خبر: ۴۷۹۰۳

روسیه: تحریم‌های آمریکا ابزار باج‌خواهی است

به نقل از ایسنا؛ وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که هدف ناتو از گسترش سلاح‌ها در مرزهای روسیه، سیطره بر کشورهای آسیایی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شنبه شب (به وقت تهران) در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ناتو با گسترش سلاح‌ها و تجهیزات خود در مرزهای روسیه می‌خواهد بر کشورهای آسیاسی سیطره یابد.

لاوروف تصریح کرد:‌ واشنگتن و بروکسل با راه انداختن جنگ اقتصادی علیه روسیه، باعث افزایش قیمت مواد غذایی، ‌نفت و گاز شدند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد تمام جهان را به ملک خود تبدیل کند و این کار را از طریق تحریم‌های یک‌جانبه که منشور سازمان ملل را نقض می‌کند، انجام دهد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: واشنگتن و اروپا در تلاشند تا از طریق اعمال تحریم‌های یک‌جانبه، اقتدار فرسایش یافته خود را حفظ کنند.

لاوروف هم‌چنین به مسئله همه‌پرسی در دونباس، زاپروژیا و خیرسون اشاره کرد و گفت که این همه‌پرسی در رد رژیم نازی‌ها است.

لاوروف تأکید کرد که روسیه تصمیم گرفته‌ است تا در راستای نظم جهانی چندقطبی گام بردارد.

وی افزود: آمریکا درباره ایران و تایوان در حال بازی با آتش است و تحریم‌های آمریکا به ابزاری برای باج‌خواهی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی از 270 ماهواره برای حمایت از نیروهای کی‌یف استفاده می‌کنند، تأکید کرد که غرب و اسرائیل سلاح و اطلاعات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

لاوروف تصریح کرد: آمریکا به صورت مستقیم در استفاده از سلاح‌های مرگبار در جنگ اوکراین نقش دارد. غرب که ادعای بی‌طرفی می‌کند، به اوکراین سلاح می‌دهد و این اقدام غیر قانونی است.

وزیر خارجه روسیه هم‌چنین از عملکرد اتحادیه اروپا در تعامل با پرونده‌های مختلف انتقاد کرد و گفت که اتحادیه اروپا به یک رژیم استبدادی و دیکتاتوری تبدیل شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز