تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

وزیر بهداشت: ذخیره دارو و سرم در دهه پایانی صفر بیشتر از نیاز است

حضور جمعیت میلیونی عزاداران را در مشهد مقدس و بلافاصله پس از اجتماع عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی شاهد هستیم.
کد خبر: ۴۷۹۳۹

وزیر بهداشت: ذخیره دارو و سرم در دهه پایانی صفر بیشتر از نیاز است

به نقل از ایرنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای روزهای پایانی صفر نه تنها هیچگونه کمبودی در بحث سرم و دارو نداریم، بلکه اضافه‌تر از میزان پیش‌بینی ذخیره داریم تا در صورت نیاز بلافاصله در اختیار ایستگاه‌های سلامت قرار گیرد.

 دکتر بهرام عین‌اللهی در جریان بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ اطراف و داخل حرم مطهر رضوی، افزود: در روزهای اخیر مشکلات کمبود سرم و دارو به‌ ویژه سرم مطرح شد که بلافاصله تمهیدات ویژه‌ای صورت پذیرفت تا این مشکل برطرف شود و هم‌اکنون هیچگونه کمبودی در بحث سرم و دارو نداریم.

وی بیان کرد: در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین در آستانه شهادت ثامن الحجج(ع)، حضور جمعیت میلیونی عزاداران را در مشهد مقدس و بلافاصله پس از اجتماع عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی شاهد هستیم.

دکتر عین‌اللهی ادامه داد: در 3 روز ماموریت ویژه دهه پایانی صفر، ۵۸ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس را با ۱۶۰ نیروی امدادی اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه‌های اطراف و داخل حرم مطهر رضوی استقرار دارند و به‌طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ خدمت در هر ایستگاه ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲ بیمارستان صحرایی در ملک آباد و باب الرضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) دایر شده است، تاکید کرد: همچنین تعداد ۱۶۸ پایگاه سلامت بهداشتی و درمانی شهری و جاده‌ای با ۱۳۴ نیروی بهداشتی و ۱۶۲ نیروی درمانی داریم تا در صورت نیاز خدمات مورد نیاز به بیماران و مراجعه‌کنندگان را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به زائران رضوی در روزهای خاص دهه آخر صفر افتخار بزرگ به شمار می‌رود، گفت: آرزوی قلبی ما سلامت تمامی زائران و مجاوران امام هشتم(ع) است، اگر مشکلی برای هموطنان عزیز و یا حتی زائران غیر ایرانی حاضر در مشهد مقدس ایجاد شد، آماده خدمت‌رسانی به‌ موقع هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز