تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

جزییات معافیت تحصیلی در کنکور

مهری همچنین به تمامی مشمولان سربازی توصیه کرد که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود پیش از آنکه وارد غیبت شوند، اقدام کنند.
کد خبر: ۴۸۰۶۲

جزییات معافیت تحصیلی در کنکور

  به نقل از ایسنا، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا نحوه درخواست معافیت تحصیلی برای مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

 سردار تقی مهری درباره آن‌دسته از مشمولان سربازی که امسال در کنکور پذیرفته شده و قصد ورود به دانشگاه را دارند، گفت: براساس قانون کسانی که به سن ۱۸ سال می‌رسند باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند و بر این اساس این افراد یا باید به خدمت سربازی بروند، یا اگر مشمول انواع معافیت هستند از آن استفاده کرده و کارت معافیت دریافت کنند. قانون به این افراد همچنین فرصت داده که ادامه تحصیل دهند و در همین راستا کسانی که در دانشگاه قبول شوند می‌توانند تا مقطع دکترا به تحصیل خود ادامه داده و در واقع از معافیت موقت تحصیلی بهره‌مند شوند. البته این افراد باید به سال‌های مجاز برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی و دیگر مقررات مربوطه توجه کافی را داشته باشند.

وی درباره مشمولانی که اقدام به اخذ مدرک دیپلم کرده‌ و قصد ادامه تحصیل ندارند نیز گفت: همانطور که گفتم سن اعزام به سربازی 18 سالگی است، بنابراین کسانی که قصد ادامه تحصیل ندارند باید ظرف حداکثر ۱۲ ماه پس از دریافت دیپلم برگه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کنند در غیر این‌صورت وارد غیبت می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: افرادی که امسال دیپلم گرفتند تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ فرصت دارند که تحصیل و در کنکور شرکت کنند اما کسانی که در سال ۱۴۰۰ دیپلم گرفته و امسال هم در کنکور قبول نشدند باید خدمت سربازی خود را تعیین و تکلیف کنند.

مهری درباره نحوه درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی نیز گفت:‌ تمام افرادی که در کنکور قبول شده‌اند می‌توانند در خواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی از طریق سامانه سخا یا نرم‌افزار پلیس من ثبت کنند، این درخواست بررسی شده و در نهایت به صورت خودکار و سامانه‌ای از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره افرادی که امکان دسترسی به این دو سامانه برایشان فراهم نیست، هم گفت:‌ افرادی که نمی‌توانند از طریق نرم‌افزار پلیس من یا سایت سخا درخواست تحصیلی خود را ثبت کنند می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند و از این طریق درخواست خود را ثبت کنند.

مهری همچنین به تمامی مشمولان سربازی توصیه کرد که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود پیش از آنکه وارد غیبت شوند، اقدام کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کنکور
ارسال نظر

آخرین اخبار روز