تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

حجت الاسلام پناهیان: دشمن به دنبال حرمت شکنی ولی خدا در جامعه است

شیعیان با برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر پیام بزرگی در خصوص حفظ حرمت سالار شهیدان به جهان مخابره کردند.
کد خبر: ۴۸۱۱۸

حجت الاسلام پناهیان: دشمن به دنبال حرمت شکنی ولی خدا در جامعه است

به نقل از ایرنا؛ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن با رواج بی ادبی و اجرای صرف قانون به دنبال حرمت شکنی نسبت به ولی خدا در جامعه است.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان سه شنبه شب در اجتماع عظیم عزاداران علی ابن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی افزود: ما منکر اجرای قانون نیستیم اما اعتقاد داریم قانون به تنهایی اثرگذار نیست و در کنار ادب می تواند مثمر ثمر باشد.

وی افزود: جامعه ای که بجای ادب صرفا با قانون اداره شود محکوم خواهد بود و از سویی دیگر جامعه ای که ادب را الگوی خویش قرار دهد می تواند زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی اصل بر حرمت‌ گذاری است خاطر نشان کرد: نظام اجتماعی کشور ما مبتنی بر حرمت نگهداشتن ولی خداست، به همین خاطر است دشمنان اسلام به خصوص انگلیس بارها در طول تاریخ به دنبال حرمت شکنی از دین و اولیای خدا بوده است.

پناهیان با اشاره به اینکه خداوند نیز در قرآن کریم حفظ حرمت‌ ولی خدا را سفارش کرده است اظهار داشت: ادامه برپایی مجالس روضه و زیارت امام حسین (ع) در محافل عمومی و خصوصی پس از پایان ماه صفر یکی از راه‌های این حفظ حرمت هاست.

وی عنوان کرد: شیعیان با برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر پیام بزرگی در خصوص حفظ حرمت سالار شهیدان به جهان مخابره کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز