تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

نماینده مجلس: دشمنان ما حساب شده و سنجیده از مسائل اخیر بهره‌برداری کردند

هفته دفاع مقدس یادآور بخشی از تاریخ درخشان ملت ایران است که هزاران نفر برای دفاع از حق روانه جبهه‌ها شدند.
کد خبر: ۴۸۱۹۱

نماینده مجلس: دشمنان ما حساب شده و سنجیده از مسائل اخیر بهره‌برداری کردند

به نقل از مهر؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ما حساب شده، سنجیده و با برنامه از مسائل اخیر بهره‌برداری کردند.

محمدحسین فرهنگی درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور بخشی از تاریخ درخشان ملت ایران است که هزاران نفر برای دفاع از حق روانه جبهه‌ها شدند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بسیاری برای انقلاب اسلامی کرده‌ایم، از ابتدای تشکیل آن تا به امروز هزاران هزار نفر خون خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند که امروز این خون‌های پاک پشتوانه انقلاب شده‌اند؛ بنابراین نظامی که از این خون‌ها بوجود آمده، این اتفاقات تأثیری در آن نمی‌گذارند.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی هم گفتم باید این اغتشاشات جامعه شناسانه بررسی شود، رویکرد روان شناختی و جامعه شناختی اتخاذ شده و زمینه‌ای برای سوءاستفاده نباشد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: تهدیدات اخیر تأثیری بر جامعه و انقلاب ندارند چراکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد این اتفاقات بوده‌ایم که سنگین‌ترین آنها دفاع مقدس و ترورها بوده است.

وی همچنین گفت: هر نظامی مخالف هم دارد و باید در برابر آنها تدابیری اندیشیده شود تا بسترهای چنینی را به صفر برساند و اجازه ندهد، شاهد این حوادث تلخ باشیم.

وی اضافه کرد: به عمومی مردم توصیه می‌کنم با دقت و بصیرت با مسائل برخورد کرده و عمیق‌تر بررسی کنند حتی قرآن کریم در قسمت‌های مختلفی عموم مردم را به تدبر و تفکر دعوت کرده است.

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از حادثه‌ای که برای مهسا امینی اتفاق افتاد، ناراحت شدیم و همه را متأثر کرد اما باید صبر کرد تا کل ماجرا مشخص شود و مسئولان نیز دستور داده‌اند تا ابعاد حادثه بررسی شود اما نباید مسئله را پخش کرده و بزرگ‌تر کنیم چراکه در این صورت نمی‌توان با آرامش زیست.

وی ادامه داد: دشمنان ما حساب شده، سنجیده و با برنامه از اتفاقات اخیر بهره‌برداری کردند و حداقل افرادی که با احساسات در صحنه حاضر شدند، باید با تدبر برخورد می‌کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم در خصوص مسائل اجتماعی علمی برخورد کنیم، هر بخش آن یک بعد دارد؛ این اغتشاشات دقیقاً پس از پیاده‌روی اربعین و روانه شدن مردم به سمت مشهد رخ داد و دشمن از صحنه‌های پیش آمده حداکثر را استفاده کرد.

فرهنگی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید آگاهانه برخورد کنند، گفت: دستگاه‌های مسئول باید مدام از رفتار خود بازخورد بگیرند و در روش آنها تجدید نظر شود تا نارضایتی‌ها مشخص شود، مسئولین هم باید کاملاً دقت داشته باشند که نوع رفتار و برخورد آنها زمینه را تشدید کرده و سبب نارضایتی و ایجاد فشار و فکری منفی می‌شود که لازمه آن برگزاری جلسات علمی و کارگاه‌های آموزشی است.

وی اضافه کرد: طبیعی است که اگر در این مسیر رویکرد درست را جایگزین اقدامات قبلی کنیم، دیگر شاهد بروز این مسائل نمی‌شویم

وی متذکر شد: وظیفه‌ی خود می‌دانم از دو جهت از عموم ملت تشکر کنم؛ تبریز و آذربایجان مانند چندین مقطع قبلی همواره در قیام علیه این اغتشاشات پیشرو بودند و حضور و راهپیمایی مردم بی‌نظیر بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست همچنین از بسیج و نیروی انتظامی هم تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دو مرحله در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین به نوجوانان توصیه‌هایی داشته‌اند و به طور ویژه به آن پرداخته‌اند که توصیه می‌کنم جوانان مطالعه کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز