تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

نگاهی به عملکرد ایران و رقیبان این تیم در جام جهانی

با نتایجی که سه رقیب ایران کسب کردند و عملکرد رضایت بخش تیم ملی با کارلوس کی‌روش، امیدها به نتایج خوب ایران در جام جهانی افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۸۲۱۰

نگاهی به عملکرد ایران و رقیبان این تیم در جام جهانی
به نقل از ایسنا، نتایج ایران و رقیبانش در پنجره بازی‌های ملی باعث امیدواری به تیم ملی برای صعود از دور گروهی جام جهانی شده است.

 نگاهی به عملکرد ایران و رقیبان این تیم در جام جهانی حاکی از سنگینی کفه ترازو به سمت شاگردان کی‌روش دارد. اگر چه بازی‌های ملی ملاک کاملی برای ارزش‌گذاری تیم‌های ملی نیست اما در فاصله حدود ۵۰ روز تا شروع جام جهانی قطر، ایران نتایج امیدوار کننده‌ای در قیاس با انگلیس، ولز و آمریکا کسب کرده است.

هر چهار تیم ایران به همراه انگلیس، ولز و آمریکا دو دیدار تدارکاتی یا رسمی را در پنجره بازی‌های ملی انجام دادند و در عین ناباوری ایران تنها تیمی بود که توانست یک دیدار را پیروز شود و نشان دهد که تیم دست و پا بسته این گروه نخواهد بود و برای صعود از دور گروهی تلاش می‌کند.

انگلیس

تیم ملی انگلیس در ادامه نتایج ناامید کننده خود، با قبول شکست یک بر صفر از ایتالیا، به سطح دوم لیگ ملت‌ها سقوط کرد تا گرت ساوت گیت در فاصله دو ماه تا جام جهانی در لبه پرتگاه قرار گیرد!

سه شیرها در دیدار با آلمان هم تا یک قدمی رقم خوردن فاجعه پیش رفتند اما در نهایت به تساوی سه بر سر برابر رقیب همیشگی خود دست یافتند تا با یک تساوی آبرومندانه به کار خود در دومین دوره لیگ ملت‌ها پایان دهند.

با نتایجی که کسب شد، مطبوعات انگلیسی به شدت ساوت گیت را تحت فشار گذاشتند و حتی از توخل، مربی آلمانی به عنوان جانشین مناسب برای ساوت گیت نام بردند.

ولز

تیم ملی ولز هم مانند انگلیس به دسته دوم لیگ ملت‌ها سقوط کرد. هم تیمی‌های گرت بیل ابتدا با نتیجه دو بر یک مقابل بلژیک شکست خوردند و در دومین بازی با یک گل مقابل لهستان تن به شکست دادند.

با این نتایج، ولز راهی دسته دوم لیگ ملت‌ها شد و باید در دو سال آینده برای بازگشت به سطح نخست تلاش کند.

نتایج اخیر ولز باعث خوشبینی تیم‌هایی مانند ایران و آمریکا شده که بتوانند در جام جهانی قطر با شکست دادن این تیم به عنوان یکی از دو تیم راهی مرحله بعد شوند.

آمریکا

تیم ملی آمریکا بعد از انجام دو دیداری تدارکاتی با تیم‌های آسیایی، با یک باخت و یک تساوی به کار خود پایان داد تا نگرانی‌ها درباره این تیم افزایش یابد.

آمریکا به جز نتایج ضعیفی که جلوی ژاپن و عربستان کسب کرد، در خلق موقعیت و گلزنی هم ناکام بود و تیم جوان و کم تجربه آمریکا نشان داد که شاید آماده جام جهانی نباشد!

ایران

در بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران، "تیم ملی" سر و سامان گرفت و در نخستین بازی خود با یک گل اروگوئه، قهرمان دو دوره جام جهانی و تیم سیزدهم جهان را با تمام ستاره‌هایش شکست داد.

بعد از آن، تیم ملی سه‌شنبه شب جلوی سنگال به تساوی یک بر یک دست یافت که دروازه ایران توسط مدافع خودی باز شد و باز هم رقیبان نتوانستند به تیم ملی گل بزنند.

با نتایجی که سه رقیب ایران کسب کردند و عملکرد رضایت بخش تیم ملی با کارلوس کی‌روش، امیدها به نتایج خوب ایران در جام جهانی افزایش یافته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز