تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

بیانیه حزب موتلفه اسلامی درباره اغتشاشات اخیر

ملت حسینی و زینبی ایران، در محرم و صفر امسال، رهاوردهای بزرگی به دست آورد
کد خبر: ۴۸۲۴۸

بیانیه حزب موتلفه اسلامی درباره اغتشاشات اخیر

به نقل از ایرنا؛ حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن فتنه اخیر در کشور و سایر توطئه‌ها و همچنین قدردانی از حضور پرشور و دشمن شکن مردم و آرزوی علو درجات برای شهدا و جان باختگان این حوادث، ۱۰ انتظار عملی از مسئولان کشور را ارائه کرد.

 در واکنش به اغتشاشات و اعتراضات اخیر در کشور حزب موتلفه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت حسینی و زینبی ایران، در محرم و صفر امسال، رهاوردهای بزرگی به دست آورد. عزاداری‌ها و حضور مردم بسیار گسترده بود و راهپیمایی عظیم و شکوهمند اربعین پیوند ملت‌های مسلمان را در راه و خط عاشورایی جلوه‌ای تازه داد و یزیدیان مستکبر جهانی و عوامل آنها به شدت نگران و عصبانی شدند. پیمان شانگهای، در واقعیت خود مهر «باطل شد» به تحریم آمریکا و همدستانش زد و سیاست تحریم را که ابزار فشار استکباری بود با شکست و رسوایی روبرو ساخت. سخنرانی و مواضع مقتدرانه و عدالت محور آیت الله رئیسی در سازمان ملل متحد، ملت‌های آزادیخواه را شاد و دشمنان آنها را به شدت خشمگین و آشفته کرد.

حزب موتلفه اسلامی در ادامه بیانیه خود با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور در نشان دادن تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی در سازمان ملل نوشت: او تصویر چهره تابناک سردار اسلام سلیمانی که قهرمان مبارزه با داعش تروریست است بر روی دست گرفت و چهره تروریستی رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ را به عنوان قاتل و تروریست به جهانیان نشان داد و از شهید رجایی یاد کرد که در سازمان ملل پای آسیب دیده از شکنجه‌های دوران محمدرضا پهلوی را به جهانیان نشان داد تا مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی و کودتاچیان آمریکایی - انگلیسی را رسوا کند. پیروزی‌های نهضت‌های مقاومت مانند یمن و حرکت‌های جهادی فلسطینیان مظلوم و قهرمان و رشد بیداری‌های اسلامی و انسانی در این دو ماه، نیز از عوامل تشدید نگرانی و خشم مستکبرین غربی - عبری - عربی وابسته به آمریکا بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رهاوردها برای دشمنان اسلام و ایران و عوامل وابسته و مزدور آنها غیر قابل تحمل بود و فتنه‌ای را که دو سال در طراحی آن کار کرده بودند، به بهانه درگذشت یک زن ایرانی کلید زدند. استکبار و استعمارگران در این فتنه هماهنگ و همزمان به صحنه آمدند و با شبهه افکنی، دروغ پردازی، تهمت کشتن بدون هیچ دلیل و قرینه ای، دعوت به شورش، تصریح به اینکه «این حادثه بهانه است و نظام هدف آنهاست» و اعتراف عواملی از آنها که این برنامه از قبل طراحی شده و اکنون سازماندهی شده و به اجرا در آمده است، همراه جنگ نرم روانی و فعالیت شبکه‌های مجازی وابسته و نیز عوامل داخلی، فتنه ای را رقم زد که با تاسف موجب شهادت و کشته شدن تعدادی از هموطنان ایرانی شد و تعداد معدودی که در تاریکی شب به برخی خیابان‌ها در چند شهر آمدند و با ارتکاب جنایت و تخریب اموال عمومی و اموال مردمی، و به کار بردن سلاح‌های گرم قاچاق شده و سلاح‌های سرد، آتش زدن مامور انتظامی، چادر کشیدن از سر زن با حجاب و هر آنچه می‌توانستند عملیاتی کردند.

حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آنها به نحو بالایی از حمایت استکبار جهانی، رسانه‌های استعماری، رادیو تلویزیون‌های بیگانه و ضد انقلاب‌های در خارج از ایران برخوردار بودند که با دروغ و گزارش‌های لحظه به لحظه ضمن آموزش چگونگی اقدامات براندازی، از فتنه گران حمایت داشتند. این فتنه که از دوسال قبل با طرح‌های شکست خورده تابستان داغ، آبان قرمز در ۱۴۰۰، شهید کردن دو طلبه در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) و حمله به افراد و طلاب بیگناه و مردم متدین در امتداد فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ بود با حضور گسترده مردمی به بن بست رسید و شکست خورد. راهپیمایی‌های سراسری امت رسول الله هم پاسخ ملت بزرگ ایران به این فتنه رسوا بود.

حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن این فتنه و سایر توطئه‌ها و قدردانی از حضور پر شور و دشمن شکن مردم برای شهدا و جان باختگان طلب علو درجات کرد و همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های آنان، در ادامه بیانیه خود ۱۰ انتظار عملی از مسئولان را به شرح زیر اعلام کرد:
۱- ابعاد فتنه اخیر به طور جدی پیگیری گردد و نتیجه آن به طور شفاف برای ملت ایران بیان شود.

۲- به خانواده‌های شهدا، جان باختگان و آسیب دیدگان این فتنه رسیدگی کامل به عمل آید و ضمن دلجویی، آسیب‌ها جبران شود.
۳- از نیروهای حافظ امنیت و آرامش مردم قدردانی و تشکر لازم به عمل آید.

۴- وزارت محترم اطلاعات، شورای محترم امنیت کشور و دستگاه‌های مسئول دیگر با رعایت تمام ضوابط قانونی و اخلاقی، فتنه گران و شبکه‌های مخفی سازمان یافته و همدستان فتنه در هر موقعیتی هستند را شناسایی کرده و ضمن آگاهی شفاف و مستمر به مردم، آنان را به دستگاه عدالت بسپارند.

۵- وزارت محترم کشور با همت فرماندهی انتظامی غیور و فداکار، با طرحی جامع از قاچاق سلاح و نقل و انتقال آنها جلوگیری و عاملان را به دستگاه قضا بسپارند.
۶- در رابطه با عوامل داخلی و جریان‌ها و عناصری که در این فتنه، بنزین به آتش فتنه گران ریخته اند؛ با فریب خورده‌ها و ناآگاهان برخورد روشنگرانه شده و خواسته شود جبران کنند و با آنها که معاندانه رفتار کرده و اقدامات آنها از مصادیق مجرمانه است برخورد قاطع کنند تا امنیت و آرامش مردم دستخوش عناد و سوءاستفاده ها قرار نگیرد.

۷- دادستان محترم به عنوان مدعی العموم برای احقاق حقوق شهدا و جان باختگان و آسیب دیدگان و خانواده‌های آنان و جبران خسارات وارده به بیت‌المال عمومی و پرداخت دیه شهدا و کشته شده‌ها و نیز دیه‌های حاکی از جرح و نقص عضو، اقدام مقتضی داشته باشند.
۸- نمایندگان محترم ملت به وظایف نمایندگی مردم و قانونی خود در هر مورد و هر طور صلاح بدانند اقدام کنند.

۹- مردم برای ریشه کن شدن این فتنه و حفظ کشور از توطئه‌های دشمنان، اطلاعات خود را به دستگاههای ذیربط بدهند.

۱۰- دولت محترم در تبین رهآوردها و رفع مشکلات اقتصادی مردم در تلاش و جهاد خویش تسریع کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز