تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری:

انقلاب اسلامی امپراطوری استکبار جهانی را در هم شکست

دشمن امروز به دنبال تغییر افکار و ارزش‌های نسل جوان کشور
کد خبر: ۴۸۵۲۲

انقلاب اسلامی امپراطوری استکبار جهانی را در هم شکست

به نقل از فارس؛ معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایه و اساس استکبار جهانی را لرزاند و امپراطوری برتری‌طلبی آنان در منطقه را درهم شکست، لذا دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی ریشه‌ای است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گردهمایی سراسری روحانیون مقیم مرکز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به ضربه کاری جمهوری اسلامی ایران به امپراطوری برتری‌طلبی استکبار جهانی، اظهار داشت: دشمن برای جبران این ضربه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به هر وسیله و راهبردی از جمله ترور، جنگ تحمیلی 8 ساله، تحریم‌های ظالمانه و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم متوسل شده و بحمدلله تاکنون در هیچ راهبردی موفق نشده و به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های اصلی تشکیل‌دهنده قدرت ملی از جمله مؤلفه نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، گفـت: کشورمان قبل از انقلاب، در تمامی این مؤلفه‌ها تحت سلطه استکبار جهانی قرار داشت. به طور مثال در مؤلفه نظامی، اینکه چه تجهیزاتی، در کجا و چگونه مورد استفاده قرار گیرد و یا نحوه آموزش‌ها و سایر فرآیندهای نظامی با چه رویکردی برنامه‌ریزی شود با نظر استکبار جهانی در ارتش ما برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد. در سایر مؤلفه‌ها نیز همین وضع حاکم بود اما به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این روند تغییر کرد.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از انواع تهدیدات دشمن به «تهدید ترکیبی»، گفت: معنی تهدید ترکیبی این است که تهدید علیه نظام اسلامی تنها جنگ نظامی نیست، یا تنها جنگ اقتصادی نیست، بلکه دشمن امروز با بهره‌گیری از همه ابعاد تهدید با ایران اسلامی وارد جنگ شده است و این می‌شود «تهاجم ترکیبی» که ما بنا به تدبیر رهبر معظم انقلاب برای همه این تهدیدات راه حل داریم. به طور مثال در بُعد نظامی حضرت آقا فرمودند: «شب حمله‌ای فکر کنید» و همواره آماده باشید. در بُعد اقتصادی نیز معظم‌له بحث توجه به اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند تا سیاست‌های اقتصادی ما به گونه‌ای باشد تا با هر بادی نلرزد و به دیگران وابسته نباشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با تأکید بر اهمیت مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، گفت: دشمن امروز به دنبال تغییر افکار و ارزش‌های نسل جوان کشور است و می‌خواهد ضربه‌ای که در بهمن 57 خورده و امپراطوری برتری‌طلبی خود در منطقه را از دست داده جبران کند، لذا تلاش می‌کند ارزش‌های تمدن غربی که کاملا در تقابل با فرهنگ و تمدن اسلامی است را از طریق تهاجم فرهنگی به جوانان ما منتقل کند و در این مسیر از تمامی امکانات و تجهیزات مدرن و امپراطوری رسانه‌ای بهره می‌گیرد، لذا باید کاملا هوشیار باشیم و با الزاماتی نظیر بصیرت، دشمن‌شناسی، پویایی، بروز بودن، ایجاد جاذبه، ارتباط خوب و مستمر با جوانان و ... در برابر تهاجم ترکیبی دشمن ضمن دفاع همه‌جانبه، با اقتدار امکان حمله نیز داشته باشیم.

گفتنی است، گردهمایی یک‌ روزه روحانیون مقیم مرکز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا در تالارهای همایش ولایت و مشکات این ستاد برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز