تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

وزیر راه:‌ حمل‌ ونقل کشور با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار تا ۴ سال آینده متحول می‌شود

امروز امنیت دریا در ایران برقرار است، اما باید بتوانیم از موقعیت ژئوپلتیکی ایران استفاده کنیم. ۲۰۰ میلیون تن بار در منطقه وجود دارد و می تواند از کریدور ایران جابجا شود.
کد خبر: ۴۸۵۲۸

وزیر راه:‌ حمل‌ ونقل کشور با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار تا ۴ سال آینده متحول می‌شود

به نقل از ایرنا؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه تحول در بخش دریا، ریل و هوایی تا چهار سال آینده با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

«رستم قاسمی» روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در محل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از همه کسانی که در بخش دریا اعم از شیلات، نفت کش و کشتیرانی تلاش دارند تشکر ویژه دارم و از حضور مهندسان دریایی نیز تشکر می کنم.

وی گفت: از «حبیب الله سیاری» مرد بزرگ دریایی ایران که تلاشهای زیادی در جزایر جنوبی خلیج فارس داشتند و در برنامه امشب حضور دارند نیز قدردانی می کنم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش دریایی کشور مظلوم واقع شده و نتوانستیم از ظرفیت دریا که می توانست پایه اقتصاد کشور باشد، استفاده کنیم.

قاسمی ادامه داد: کریدورهای جاده ای و ریلی به بنادر ما به طور کامل متصل نیست، این درحالیست که ایران می تواند مهم ترین نقش ترانزیتی را داشته باشد.

وی گفت: امروز امنیت دریا در ایران برقرار است، اما باید بتوانیم از موقعیت ژئوپلتیکی ایران استفاده کنیم. ۲۰۰ میلیون تن بار در منطقه وجود دارد و می تواند از کریدور ایران جابجا شود.

وزیر راه افزود: هر ۱۰ روز یکبار بار کود از روسیه به هند ارسال می شود که می تواند از مسیر ایران باشد. تکمیل ظرفیت کریدورها و افزایش ترانزیت کشور بعد از نفت می تواند درآمد بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

وزیر راه گفت: بعد از یکسال تلاش در وزارت راه، امروز به مرحله ای رسیدیم که بتوانیم در بخش تحول حوزه ریلی و بندری تا ۲۰ میلیارد دلار هزینه کنیم. خبر خوش اینکه این ظرفیت در اختیار ما قرار گرفته و به زودی شاهد تحول بزرگی در بخش دریا ریل و همین طور هوایی هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز