تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱

سخنگوی سازمان ملل: دبیرکل موضوع نمازی را از مدت‌ها پیش با مقامات ایران مطرح کرده بود

ما به تعامل با مقام‌های ایرانی در مورد طیفی از موضوعات مهم از جمله وضعیت منطقه‌ای، توسعه پایدار و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۴۸۵۳۲

سخنگوی سازمان ملل: دبیرکل موضوع نمازی را از مدت‌ها پیش با مقامات ایران مطرح کرده بود

به نقل از ایرنا؛ سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از مدت‌ها پیش موضوع آزادی باقر نمازی را با مقامات ایران مطرح کرده بود.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود که دبیرکل سازمان ملل از مدت‌ها پیش موضوع آزادی نمازی را با مقامات ایرانی مطرح کرده بود و اکنون شاهد برخی نتایج هستیم.

وی در مورد سیامک نمازی نیز ابراز امیدواری کرد که در خارج از بازداشت بماند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد در بیانیه ما به مناسبت آزادی باقر نمازی، دبیر کل قدردانی خود را از آزادی همکار سابق ما اعلام کرد.

وی تصریح کرد که گوترش در دیدارش با رئیس جمهور ایران درخواست آزادی نمازی را مطرح کرده بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و در پاسخ به قدردانی وی از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان، گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

پیش از این کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر درباره «باقر و سیامک نمازی»، اظهارداشت: «باقری نمازی» به دلیل مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مطرح برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه، چهارشنبه گذشته (ششم مهر) از «باقر نمازی» رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

غریب آبادی افزود: در همین چارچوب، یک هفته مرخصی نیز به سیامک، فرزند وی داده شده تا بتواند با والدینش دیدار کند.

دبیر ستاد حقوق بشر ابراز امیدواری کرد که زندانیان ایرانی در بند آمریکا هرچه سریع تر آزاد شوند.

۹ مهر تارنمای سازمان ملل، در بیانیه‌ای که دوجاریک به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد، اعلام کرد که گوترش از قبول درخواست‌هایش از رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اجازه خروج باقر نمازی برای معالجه در خارج از کشور تشکر کرده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت که باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده و سیامک نمازی نیز آزاد شده اما همچنان در ایران است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانیه گفت که خوشحال است که سیامک نمازی پسر باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

وی اضافه کرد: ما به تعامل با مقام‌های ایرانی در مورد طیفی از موضوعات مهم از جمله وضعیت منطقه‌ای، توسعه پایدار و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز