تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

عضو خبرگان: اغتشاشات اخیر ایمان ما به خباثت دشمنان را بیشتر کرد

چرا به مقدسات یک ملت توهین کرده و قرآن و مسجد را آتش زدید؟ سردمداران این جنایات که شرایطشان مشخص است؛ ولی آنهایی که از این جریان حمایت کرده یا در برابر آن سکوت کرده اند چه پاسخی دارند؟
کد خبر: ۴۸۷۲۹

عضو خبرگان: اغتشاشات اخیر ایمان ما به خباثت دشمنان را بیشتر کرد

به نقل از ایرنا؛ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریانات اخیر ایمان ما به خباثت دشمن افزوده شد و بیشتر فهمیدیم که چه دشمنانی داریم؛ دشمنانی که با خدا، قرآن و بشریت در جنگ هستند.

آیت الله محسن اراکی شامگاه پنجشنبه در همایش تجدید بیعت طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برادران، خواهران و جامعةالزهرا(س) با حضرت بقیه الله الاعظم (عج) که همزمان با نهم ربیع الاول در شبستان بزرگ کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه همه انبیا در انتظار ظهور خاتم پیامبران (ص) بودند، گفت: انتظار مهم، انتظار ظهور فرزند حضرت محمد(ص)، مهدی موعود است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بعد از خلقت رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان، بزرگترین رویداد جهان هستی ظهور است، بیان کرد: اساس جامعه و جهت گیری بشر و حرکت و رسیدن به این دوره پایانی، بر پایه دو میثاق اطاعت و نصرت است.

وی با بیان اینکه طلاب وظیفه دارند مردم را در پایبندی به این دو میثاق یاری کنند، یادآور شد: وحدت در جامعه اسلامی یکی از عناصر آماده سازی امت برای یاری امام زمان (عج) است.

اراکی با اشاره به اینکه همه جامعه اسلامی باید بدانند که محبت اهل بیت (ع) اساس اسلام است، اضافه کرد: باید مسئله شهادت سیدالشهدا (ع) در همه جامعه اسلامی تبیین و فرهنگ شود و این خونخواهی مربوط به یک انتقام نیست، این بازگشت به معنای توبه و بازگشت به خانه رسول خداست.

وی با اشاره به اینکه مؤذن یوم القیامه علی بن ابیطالب (ع) است، بیان کرد: در جهان اسلام عترت کشته شد، کتاب پاره پاره و مسجد معطل شد؛ ای مسلمانان دنیا چشم و گوش شما کجاست؟ مسجدالحرام خدا امروز دست کیست؟

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر مسجد الحرام و مسجد النبی به اهلش بازگشت، آن وقت مسجدالاقصی هم به اهل آن باز می‌گردد، گفت: امام حسین (ع) پسر پیامبر (ص) است و فقط متعلق به شیعه نیست بلکه متعلق به مسلمانان است؛ مگر ایشان سخنی غیر از سنت پیامبر و احیای کتاب داشتند؟

وی با اشاره به اینکه حضرت مهدی (عج) فقط متعلق به شیعیان نیست، یادآور شد: امت اسلام باید محبت خود را نسبت به اهل بیت رسول خدا یکپارچه کند که عمل به آیه کریمه قرآن است و انتظار در همه جامعه اسلامی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

اراکی با اشاره به جریانات اخیر در کشور گفت: در جریانات اخیر ایمان ما به خباثت دشمن افزوده شد و بیشتر فهمیدیم که چه دشمنانی داریم؛ دشمنانی که با خدا، قرآن و بشریت در جنگ هستند.

وی ادامه داد: چرا به مقدسات یک ملت توهین کرده و قرآن و مسجد را آتش زدید؟ سردمداران این جنایات که شرایطشان مشخص است؛ ولی آنهایی که از این جریان حمایت کرده یا در برابر آن سکوت کرده اند چه پاسخی دارند؟

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه ایمان ما به انقلاب، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری افزوده شده است، تصریح کرد: در این جریانات ایمان ما به مظلومیت نیروی انتظامی، سپاه و بسیج بیشتر شد و ۱۸۰۰ نیروی انتظامی مجروح شده و تعدادی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: درود بر این امت که به صحنه آمده و اغتشاش را فرونشاندند؛ اغتشاشگران و سردمداران آن بدانند اگر امت حزب الله مطیع فرمان و قانون نبودند، در همان لحظات اول همه شما را از خیابان جارو می‌کردند.

اراکی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در عرصه اقتصادی و سیاست گذاری‌های انجام شده و خدمات ارائه شده به مردم از سوی دولت گفت: فقط مسئله معاش مشکل مردم نیست، ما به فرهنگ و دین احتیاج داشته و باید مساجد ما آباد شود. گروه‌های قرآنی باید حمایت شده و رسانه‌هایی در طراز فرهنگ جمهوری اسلامی داشته باشیم و کاری کنیم که نیروی متدین در جامعه احساس اقتدار کند./

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز