تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

پیش‌بینی جهش چشم‌گیر صنعت گردشگری و صنایع دستی

باید از ظرفیت برنامه هفتم توسعه برای رونق گردشگری استفاده شود، همچنین در بودجه ۱۴۰۲ معافیت مالیاتی فعالان بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۸۶۱

پیش‌بینی جهش چشم‌گیر  صنعت گردشگری و صنایع دستی

  به نقل از ایرنا- رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی، پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های حوزه گردشگری در تدوین احکام برنامه هفتم کمک کنند، موفقیت این برنامه در تدوین احکام کاربردی است که در پایان پنج سال، اجرایی و عملیاتی شده باشد.

 رهبر معظم انقلاب ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ابلاغ کردند که در بند ۱۷ آن ذیل بخش فرهنگی، اجتماعی بر «توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی» تاکید شده است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود صنعت گردشگری و صنایع دستی در سال‌های پیش رو، رونق و جهش چشم‌گیری داشته باشد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بارها در برنامه‌های هفته گردشگری (۵ تا ۱۱ مهرماه) از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تاکیدی که در توسعه گردشگری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله داشته‌اند، تشکر کرد.

وی تصریح کرد: پیش‌نویس مفصلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده بود که بخش زیادی سبک سازی و کوتاه و جمع‌وجور شد اعداد و ارقام زیادی داشت که رهبر معظم انقلاب با نگاه تیزبین خود آنها را کنار گذاشتند و متن مختصر شد خیلی مطالب حذف شد، اما گردشگری به دلیل اهمیت آن مورد تاکید ایشان قرار گرفت که همکاران ما در حال آماده‌سازی موارد احکام لازم برای توسعه این صنعت در پنج سال آینده هستند.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت سیزدهم شتاب خوبی را به حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داده است، فراکسیون گردشگری مجلس هم نسبت به سال‌های گذشته فعال‌تر شده است و از حضور نمایندگانی در این فراکسیون بهره می برد که همه علاقه‌مند و دغدغه‌مند هستند و در صنعت گردشگری در حوزه‌های انتخابیه آنها جایگاه خاصی دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه‌های فرهنگی، مانند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و همچنین بخش خصوصی که پیش خوان کار هستند و مشکلات را به خوبی لمس کرده‌اند، با حوزه‌های پژوهشی و اندیشکده‌ها از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس روی احکام برنامه هفتم توسعه کار کنند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این برنامه به گردشگری تاکید شده است و اکنون نوبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فراکسیون گردشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که قوانین خوبی در زمینه گردشگری تصویب کنند تا در پنج سال آینده شاهد توسعه و رونق این صنعت باشیم. موفقیت این برنامه در تدوین احکام کاربردی است که در پایان پنج سال اجرایی و عملیاتی شده باشد.

رئیس فراکسیون مجلس: بخش خصوصی گردشگری در تدوین احکام برنامه هفتم توسعه کمک کند

به بخش خصوصی گردشگری اعتماد کنیم

دشتی اردکانی با تاکید بر اعتماد به بخش خصوصی گردشگری گفت: باید از ظرفیت برنامه هفتم توسعه برای رونق گردشگری استفاده شود، همچنین در بودجه ۱۴۰۲ معافیت مالیاتی فعالان بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه گردشکری در دنیا جایگاهی داشته باشیم، اگر می‌خواهیم در پنج سال آینده توسعه و رونق گردشگری را ببینیم، باید به بخش خصوصی این صنعت اعتماد و اعتقاد داشته باشیم، وزارتخانه فقط باید نقش نظارتی داشته باشد. تا زمانی که مشوق‌هایی برای این صنعت در نظر گرفته نشود نه دلگرمی برای بخش خصوصی ایجاد می‌شود و نه می‌توانیم جایگاه گردشگری را در دنیا و منطقه ارتقا دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : گردشگری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز