تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران:

سند جامع مدیریت شهری منطقه 12 بزودی آماده می‌شود

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این مطلب که سند جامع مدیریت شهری منطقه 12 بزودی آماده می‌شود، گفت: پس از پایان گزارش همه معاونان ذی‌ربط که برنامه شهرداری به تفکیک هر حوزه برای طرح ارائه و تشریح می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۸
اخبار معاصر: ناصر امانی به برنامه ویژه شهرداری تهران در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: مرکز تاریخی و میراثی شهر تهران خصوصاً 2 محله هرندی و عودلاجان دچار استحاله فرهنگی- اجتماعی- کارکردی شده‎اند که البته در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی عوامل متعددی در آن نقش داشته اند و مدیریت‎های شهری طی چند دهه گذشته نیز حساسیت لازم را در این زمینه نداشته‎اند.
سند جامع مدیریت شهری منطقه 12 بزودی آماده می‌شود
معاون برنامه‎ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: از شش سال قبل و از دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران و با توجه به رویکرد فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری موضوع احیای مرکز تاریخی و بازیافت هویت محلات آن در دستور کار شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر قرار گرفت و مطالعات آن آغاز شد و طرح‌های موضوعی از قبیل محله سیروس و میدان امام خمینی (ره) تهیه و به شورای شهر سوم ارایه شد.

امانی به پیچیدگی نحوه مداخله مدیریت شهری در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به عوامل متعددی که در شکل گیری وضعیت فعلی این منطقه نقش داشته‌اند از قبیل عامل اقتصادی،فقر و بیکاری، مهاجرت، اتباع بیگانه و... شناخت وضع موجود و داشتن تحلیل درست از آنچه در این منطقه جریان دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل شهردار تهران شخصاً ورود پیدا کرده و قرارگاهی را برای طراحی و کنترل و هدایت اقداماتی که در قالب این طرح قرار است اجرا شود، تشکیل داده‎اند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، 6 حوزه اصلی برای طرح ارتقاء کیفیت زندگی مرکز تاریخی تهران را فرهنگی و اجتماعی،کالبدی و شهرسازی، حمل و نقل بار و مسافر،خدمات و نگهداشت،انتظامی، حقوقی و قضایی اعلام کرد و گفت: مدیریت شهری در حوزه‎های انتظامی و حقوق و قضایی مداخله مستقیم نداشته بلکه بستر لازم را برای سازمانهایی که در این زمینه مسئولیت دارند فراهم خواهد کرد.

امانی به گزارش تفصیلی شهردار تهران و معاونینش در جلسات علنی شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: پس از پایان گزارش همه معاونان ذی‌ربط که برنامه شهرداری به تفکیک هر حوزه برای طرح ارائه و تشریح می‌شود؛ سند جامع مدیریت شهری با پیوست های متعدد آن آماده ارائه خواهد بود.

وی به هم تنیدگی و تأثیرات متقابل کالبد منطقه بر مسایل فرهنگی و اجتماعی را یک واقعیت عینی برشمرد و تأکید کرد: امکان تفکیک این 2 موضوع از یکدیگر وجود نداشته و اقدامات باید به صورت همزمان انجام شود البته در حوزه مسایل اجتماعی بعضی اقدامات اورژانسی وجود دارد که شهرداری تهران از مدتها قبل مقابله با آنها را آغاز کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران مصادیق آسیب های اجتماعی محله هرندی را تکدی گری- کودکان کار و خیابان و کارتن خواب‎های معتاد و متجاهر برشمرد و گفت: مدیریت شهری در این حوزه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه طرح‎های خود را آماده کرده است.

انتهای پیام/
منبع: میزان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز