تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

جدول دوپینگ زنان ایرانی در ۶ ماه اول ۱۴۰۱

اعتقاد داریم تبعات شوم دوپینگ در زنان ورزشکار هم از لحاظ اجتماعی و هم از نظر سلامت، عوارض سنگین‌تری بر ورزشکاران و جامعه خواهد گذاشت.
کد خبر: ۴۹۸۷۴

جدول دوپینگ زنان ایرانی در ۶ ماه اول ۱۴۰۱

به نقل از ایسنا، از ابتدای سال جاری تاکنون نمونه دوپینگ ۲ زن ایرانی از سوی ایران نادو مثبت اعلام شده؛ این درحالی است که ۱۵۳ نمونه دوپینگ از زنان ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی گرفته شده است.

 ۲۱ ورزشکار ایرانی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون به دلیل تخلف ناشی از دوپینگ با محرومیت‌ از تمامی فعالیت‌های ورزشی در بازه‌های زمانی مشخص مواجه شده‌اند که از این تعداد ۲ نفر آن‌ها زن هستند و شامل صدف بیرانوند از رشته کوراش به مدت ۳ سال و صبا کرمعلی نیز از همین رشته و به مدت سه ماه می‌شود.

فرزاد شارکی، ‌قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(ایران نادو) با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری از ۱۵۳ ورزشکار زن در ۱۳ رشته ورزشی نمونه‌گیری کرده است، به ایسنا گفت: با حساسیت بالایی نمونه گیری‌ها را از تمامی ورزشکاران به ویژه زنان انجام می‌دهیم چرا که اعتقاد داریم تبعات شوم دوپینگ در زنان ورزشکار هم از لحاظ اجتماعی و هم از نظر سلامت، عوارض سنگین‌تری بر ورزشکاران و جامعه خواهد گذاشت.

در ذیل جدول فراوانی نمونه‌گیری‌های دوپینگ زنان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ آمده است:

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز