تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

روسیه از شلیک موفقیت آمیز موشک قاره پیما خبر داد

. با این حال، چندین مقام ارشد روسیه تاکید کردند که مسکو کسی را با زرادخانه هسته‌ای خود تهدید نمی‌کند
کد خبر: ۵۰۰۹۹

 

به نقل از ایرنا؛ وزارت دفاع روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که زیر دریایی جدید ژنرالیسیمو سوروف یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید را با موفقیت شلیک کرد.

وزارت دفاع روسیه به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده است.

فرمانده کل نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که این کشور در حال اجرای آزمایشی یک زیردریایی هسته‌ای جدید است.

نیکولای یومنوف که در سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: جدیدترین رزمناو زیردریایی هسته‌ای روسیه با نام ژنرالیسیمو سوروف در حال آزمایش است.

وی گفت: این زیردریایی در شرکت سیوماش (Sevmash)، بزرگترین تاسیسات کشتی سازی روسیه ساخته شده است و مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

این زیردریایی ششمین شناور زیردریایی مجهز به موشک بالستیک نسل چهارم روسیه می باشد که قادر به حمل ۱۶ موشک بالستیک است. این زیردریایی به افتخار ژنرال روسی قرن هجدهم میلادی الکساندر سووروف نامگذاری شده است.

اوایل این هفته، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از تمرین‌های نظامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در مسکو بازدید کرده بود. پوتین در این مراسم گفته بود که از همه ابزارهای این کشور برای دفاع از منافع کشورش استفاده خواهد کرد.

اظهارات پوتین از سوی واشنگتن و متحدانش در ناتو با عنوان تهدیدی پنهان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تفسیر شد. با این حال، چندین مقام ارشد روسیه تاکید کردند که مسکو کسی را با زرادخانه هسته‌ای خود تهدید نمی‌کند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز