تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

حمایت کانادا از اغتشاشات در ایران با چاشنی تحریم

نخست وزیر کانادا که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، در این باره مدعی شد: ما تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد از جمله پلیس اخلاق ایران اعمال خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۰۲۰۳

حمایت کانادا از اغتشاشات در ایران با چاشنی تحریم

به نقل از مهر؛ نخست وزیر کانادا به منظور حمایت از اغتشاشات در ایران از اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان خبر داد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در اقدامی به منظور حمایت از اغتشاشات در ایران، از اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، جاستین ترودو با دخالت در امور داخلی ایران گفت که کانادا قصد دارد از ورود بیش از ۱۰ هزار مقام ایرانی و عضو سپاه پاسداران ایران به این کشور جلوگیری نماید.

این در حالی است که «ملانی جولی» (Mélanie Joly) وزیر امور خارجه کانادا هم پیش از این با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

وزیر امور خارجه کانادا در این باره اعلام کرد که ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم‌ها قرار داده است.

در این ارتباط، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا پیش از این در اظهاراتی مداخله جویانه گفته بود که اُتاوا در صدد است چند مقام و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را تحریم کند.

نخست وزیر کانادا که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، در این باره مدعی شد: ما تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد از جمله پلیس اخلاق ایران اعمال خواهیم کرد.

این در حالیست که وزارت خزانه داری آمریکا نیز چندی پیش از اعمال تحریم‌های مشابهی خبر داده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه مداخله جویانه روز گذشته (پنج شنبه) پارلمان اروپا، گفت: این قطعنامه متضمن پیش‌داوری‌های یک‌جانبه و بی‌پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران است و لذا از اساس مردود و فاقد ارزش است.

کنعانی گفت: این قطعنامه به رغم ادعاهای مطرح شده در آن، در حالی مقابله ضروری با اقدامات خشونت بار سازماندهی شده و تعرض به اموال عمومی و جان و مال مردم را تحت عناوین ساختگی ناعادلانه به باد انتقاد می‌گیرد که طراحان و تحریک‌کنندگان اغتشاشات، عمدتاً از منشاء اروپا به اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست می‌زنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز