تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

اوکراین: عواقب سوء همکاری با روسیه، از مزایای آن بیشتر است

امیرعبداللهیان: هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در این جنگ استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد.
کد خبر: ۵۰۲۱۸

اوکراین: عواقب سوء همکاری با روسیه، از مزایای آن بیشتر است

به نقل از ایلنا،  سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران در خصوص ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، مدعی شد که پیامدهای منفی همکاری تهران به مسکو، به مراتب بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در خصوص ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، مدعی شد که پیامدهای منفی همکاری تهران به مسکو، به مراتب بیشتر از مزایای آن خواهد بود.


وی مدعی شد که ایران باید متوجه این مسأله باشد که عواقب سوء همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین، از مزایای آن بیشتر است.

امیرعبداللهیان روز گذشته اعلام کرده بود: «مایلم تاکید کنم، مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم».

وی ادامه داد: «ماه‌ها قبل از آغاز جنگ اوکراین، پهپادهایی به روسیه دادیم. ما با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم، هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در این جنگ استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد. چنین قراری را دو هفته پیش در یک کشور اروپایی داشتیم و هیأت سیاسی و دفاعی ما به آن کشور اروپایی رفت. اما متاسفانه در دقیقه ۹۰ طرف اوکراینی حضور نیافت».

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز