تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

سامانه پدافندی باور ۳۷۳، جلوتر از سطح تهدیدات روز دنیاست

ما در کمتر از ۲ سال توانستیم برد این سامانه را به ۳۰۰ کیلومتر برسانیم و در تست‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهیم.
کد خبر: ۵۰۲۲۸

سامانه پدافندی باور ۳۷۳، جلوتر از سطح تهدیدات روز دنیاست

  به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به توانایی سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در مقابله با جنگنده‌های نسل پنجم، گفت: این سامانه جلوتر از سطح تهدیدات روز دنیاست.

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از موشک «صیاد ۴B» که در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا سالیان سال طول می‌کشد تا سامانه‌ای در سطح سامانه باور ۳۷۳ و با این برد و میزان قدرت ساخته شود؛ در حالی که چند سالی از شروع تحقیقات ساخت این سامانه نمی‌گذرد.

وی افزود: این سامانه در تست‌های اولیه دو سال گذشته، موفق به انهدام اهداف در شعاع ۱۵۰ کیلومتری شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما امروز از پهپادهای ساخت داخل به عنوان هدف استفاده می‌کنیم چراکه این توانمندی در باور ۳۷۳ وجود دارد که بتواند با هواپیماهای نسل پنجم که RCS (آر.سی.اس) سطح پایینی برخودارند، مقابله کند.

وی ادامه داد: ما در کمتر از ۲ سال توانستیم برد این سامانه را به ۳۰۰ کیلومتر برسانیم و در تست‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: امروز جزو اندک کشورهایی هستیم که توانسته‌ایم این سامانه قدرتمند بومی را بسازیم؛ این سامانه جلوتر از سطح تهدیدات روز دنیاست و روند ارتقای آن نیز استمرار دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه می‌دانند که تجهیزات ما در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ارتش ارتش هوایی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز