تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

پتانسیل بالای مانور صنعت سی‌ان‌جی ایران در نیجریه

دو روز پیش سفیر ایران در ابوجا طی دیدار با وزیر نفت نیجریه، پیام کتبی وزیر نفت را برای اجرای توافق‌ها به این کشور آفریقایی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رساند.
کد خبر: ۵۰۲۳۸

پتانسیل بالای مانور صنعت سی‌ان‌جی ایران در نیجریه

   به نقل از ایسنا؛ رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: ایران پتانسیل بالایی در حوزه سی‌ان‌جی دارد و می‌تواند در این حوزه با کشور نیجریه همکاری داشته باشد که این موضوع به نفع هر دو کشور خواهد بود.

محسن جوهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای گازسوز کردن خودروهای بنزینی در نیجریه‌ و تولید و عرضه سوخت سی ان جی به‌دست شرکت‌های ایرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران دانش صنعت سی ان جی را به طور کامل در اختیار دارد، این مساله می تواند یک فرصت طلایی برای ایران باشد.

وی ادامه داد: تنها مشکلی که وجود دارد مساله تحریم ها است یعنی اگر بخواهیم با نیجریه کار کنیم، اخذ پول از این کشور با مشکل تحریم مواجه است و امیدواریم دولت باتوجه به اینکه وزارت نفت به این مساله ورود کرده از بخش خصوصی در این حوزه حمایت کند.

رئیس انجمن سی ان جی با تاکید بر اینکه این موضوع فرصت خوبی برای بخش خصوصی ایرانی است، تصریح کرد: اگر برای سرمایه گذاری احداث جایگاههای سی ان جی و دوگانه سوز کردن خودروها، دولت نیجریه ورود پیدا کند و ریسکی برای شرکت های ایرانی وجود نداشته باشه حرکت در این مسیر خوب خواهد بود.

جوهری با اشاره به قابلیت بخش خصوصی ایرانی برای حضور در این پروژه گفت: قطعا بخش خصوصی ایرانی می تواند در این حوزه گام بردارد و توانایی این موضوع موجود است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بخش تولیدی و خدماتی تجهیزات جایگاه ها و خودروهای دوگانه سوز وجود دارد و بسیاری از قطعات در کشور ساخته می شوند، هرچند که همچنان واردکننده برخی قطعات هایتک هستیم اما می توانیم ادعا کنیم که دانش ساخت جایگاه های سی ان جی را در اختیار داریم و به راحتی شرکت های ایرانی در این حوزه کار می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت سی ان جی در داخل کشور بلااستفاده مانده است، گفت: درواقع ظرفیت شرکت های تولیدی و خدماتی در ایران با توجه غیر اقتصادی بودن احداث جایگاهها در کشور و کاهش تقاضا به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد و این موضوع یک ضعف بزرگ برای این صنعت در ایران است. در این راستا انجمن صنفی CNG کشور برای حمایت از شرکت های تولیدی و خدماتی و سرمایه گذارانی که علاقه مند به صادرات این خدمات به کشورهای خارجی از جمله نیجریه هستند آمادگی ارائه مشاوره و مساعدت های لازم را دارد.

دو روز پیش سفیر ایران در ابوجا طی دیدار با وزیر نفت نیجریه، پیام کتبی وزیر نفت را برای اجرای توافق‌ها به این کشور آفریقایی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رساند.

محمد علی بک در صفحه توییتر خود در این باره نوشت: «جهت پیگیری‌ موضوع‌های مورد توافق تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، در سفر به ایران با وی ملاقات و ضمن تسلیم پیام کتبی جناب اوجی، وزیر نفت به وی، بر اجرایی کردن توافق‌های به‌ عمل آمده تاکید شد. طرح‌های مختلفی از جمله گازسوز کردن خودروهای نیجریه‌ای به‌دست شرکت‌های ایرانی در دستور کار دو کشور قرار دارد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : گاز ایران نیجریه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز