تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

فرمانده سپاه کرمانشاه: دشمنان به بهانه دلسوزی به دنبال نابودی و تجزیه ایران هستند

امپراتوری رسانه ای دشمن با تمام قدرت خود در راستای ناامیدی و دل سرد کردن مردم از نظام وارد شده که باید در این خصوص رسانه های داخلی حماسه آفرینی کنند و جلو تهاجم آنها را بگیرند.
کد خبر: ۵۰۳۱۹

فرمانده سپاه کرمانشاه: دشمنان به بهانه دلسوزی به دنبال نابودی و تجزیه ایران هستند

به نقل از ایرنا؛ فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به سابقه آمریکا در دخالت در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و عراق به بهانه حمایت از مردم، گفت: دشمنان برای ایران نیز همین نقشه را دارند و به بهانه دلسوزی به دنبال تکه تکه کردن کشور هستند، به شکلی که تا هزار سال دیگر اسمی از ایران نباشد.

سردار « بهمن ریحانی» روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای شهید "قهاری" مجتمع فرهنگی بعثت سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، افزود: آمریکا پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، با استفاده از قدرت عظیم رسانه ای که از اسلام هراسی به راه انداخت؛ حمله به کشورهای اسلامی مانند عراق و افغانستان و بعدا سوریه و لیبی به بهانه های واهی که آخر سر هم همه آنها دروغ از آب درآمد حمله کرد.

وی گفت: جالب اینکه آمریکا قبل از حمله به مردم این کشورها برای جلب حمایت آنها ایجاد بهترین کشور دموکراتیک که الگوی برای کشورهای منطقه باشند وعده می داد! اما چی شد؟ پس از اینکه آنها را نابود و ویران کرد، آنها را در جنگ داخلی بین خودشان رها کرد.

ریحانی اظهار داشت: آمریکا برای کشور ما نیز همین نقشه ها را داشت؛ اما پشتیبانی مردم آگاه ایران از نظام، بصیرت مقام معظم رهبری و قدرت نظامی ما ؛آنها را از هر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ترساند و عقب نشینی کردند.

وی در ادامه این بحث نتیجه گرفت: وقتی آمریکا با امتحان تمام گزینه ها مانند جنگ، تحریم ، فشار اقتصادی - روانی بر مردم و انزوای بین المللی ایران متوجه شد نمی تواند علیه نظام ما اقدامی کند به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی رو آورد و از ریشه های همین اغتشاشات و آشوب اخیر جنگ نرم رسانه ای و فرهنگی است.

تحولات بین المللی در ایجاد اغتشاشات و آشوب ها اخیر تاثیر گذاشت

فرمانده سپاه استان کرمانشاه در تحلیل ریشه های شکل گیری اغتشاشات و آشوب های اخیر کشور یکی از مهم ترین دلایل آن را تحولات بین المللی مانند جنگ اوکراین- روسیه، عضویت ایران در پیمان شانگهای، رویکرد نگاه به شرق و کشورهای همسایه دولت آقای رئیسی به جای غرب اعلام کرد.

سردار ریحانی توضیح داد: عضویت کشورمان در پیمان شانگهای و دستیابی به بازار کشورهای عضو این پیمان در آسیا میانه؛ ایران را از انزوای و فشار اقتصادی که آمریکا و اروپا برای تسلیم شدن در مذاکرات تحمیل کرده بودند خارج کرد و این اصلا به مذاق آمریکا و اروپا خوش نیامد به همین خاطر با تمام توان با امپراتوری رسانه ای که دارند علیه نظام و حمایت از آشوب و اغتشاشات اخیر وارد میدان شدند.

وی همچنین تغییر رویکرد سیاست خارجی در دولت آقای رئیسی و نگاه به شرق به جای غرب با روی کار آمدن دولت سیزدهم و مواضع سخت در دفاع از منافع ایران در مذاکرات برجام را از دیگر ریشه های بین المللی اغتشاشات اخیر دانست و همچنین افزود: جنگ روسیه - اوکراین باعث رونق تجارت روسیه با ایران شد، چیزی که ایران را بیشتر از انزوای اقتصادی خارج می کند که ناراحتی آمریکا و اسرائل به همراه دارد و به همین خاطر تجزیه و نابودی ایران را با حمایت از اغشاش گران کلید زدند.

این فرمانده سپاه روی کار آمدن دولت آقای رئیسی و شتاب بیشتر پیشرفت های کشور را از دیگر عوامل ناراحتی دشمنان عنوان کرد و گفت: آنها توان و تحمل این شتاب پیشرفت و در کنار رفع مشکلات پیشین ناشی از تحریم ها را از سوی نظام نداشتند؛ به همین خاطر همه با هم از عوامل داخلی و خارجی متحد شدند و علیه کشورمان فتنه و توطئه کردند و عده ای از بهترین جوانان ما را گول زدند و عده ای را هم شهید کردند.

راهبردهای دشمنان در اغتشاشات و آشوب های اخیر

سردار ریحانی در ادامه به تشریح راهبردهای دشمنان در اغتشاشات اخیر پراخت و گفت: دشمنان قصد داشتند همان پروژه ای را که در سوریه اجرا کردند و موفق شدند در ایران هم عملیاتی کنند، آنجا ابتدا دانش آموزان را به سردادن شعار علیه بشار اسد به خیابان کشاندند بعد خانواده و والدین در حمایت از بچه هایشان و نهایت کل کشور را نابود کردند، ۵۵۰ هزار نفر با فجیع ترین شرایط کشته و ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر نیز آواره شوند.

وی راهبرد دوم دشمنان را هدف قرار دادن دانشگاه های کشور که مهد پیشرفت، بالندگی و توسعه ایران اسلامی است اعلام کرد و گفت: آنها می خواستند دانشجویان را به خیابان بیاورند، اما موفق نشدند آری عده ای در دانشگاه تجمع کردند خیلی زود اکثر دانشجویان صف خودشان را از آنها جدا کردند به سر کلاس ها رفتند.

سردار ریحانی پروژه سوم دشمنان در اغتشاشات اخیر را اعتصاب و تعطیلی بازار، واحدهای تولیدی و اقتصادی به ویژه مراکز انرژی کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه جز مواردی معدود ملت آگاه و با بصیرت ایران از آنها حمایت نکردند و شکست خوردند.

ملت ایران برای برخی کم و کاستی ها حرف دارد اما نمی خواهند کوچکترین آسیبی به کشور برسد

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این آشوب ها و اغتشاشات به اقتصاد کشور آسیب فراوان زد به ویژه عده ای از بهترین جوانان ما شهید شدند و یا گول خوردند که خسارت بسیار زیادتری است، اما با این وجود دشمنان در همه برنامه هایشان با آگاهی و بصیرت مردم ایران شکست خوردند.

سردار ریحانی در ادامه بیان داشت: درست است در کشور ما براثر تحریم و برخی بی مدیریتی ها و بی عدالتی ها شکاف طبقاتی به وجود آمده مردم مشکلات معیشتی دارند و با مسئولان حرف دارند، اما اصلا دوست ندارند کوچکترین آسیبی به نظام و کشور برسد.

وی مصداق صحبت های خود را حضور باشکوه مردم کرمانشاه در مراسم سیزدهم آبان روز استکبار ستیزی عنوان کرد که همه اقشار جامعه با وجود مشکلاتی که دارند اما به حمایت از نظام به میدان آمدند و آشوب ها و اغتشاشات را محکوم کردند.

رسالت رسانه امید آفرینی در جامعه و تزریق انرژی مثبت است

فرمانده سپاه کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود، یکی از مهمترین عوامل ریشه اغتشاشات اخیر را ول و رها بودن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کشور عنوان کرد و گفت: هر کس در این فضای مجازی می رسد، یک خبر کذب یک توهین و هتاکی منتشر می کند که موجب تهییج احساسات نوجوانان می شود.

سردار ریحانی در ادامه به گزارش هزینه های هنگفت عربستان سعودی در هجمه رسانه ای علیه ایران اشاره کرد و گفت: پشت بسیاری از شعار های رکیک و مبتذل این روزها در اغتشاشات و آشوب اخیر منافقین کور دل هستند که دین و فرهنگ ما را نشان گرفته اند چیزی که همیشه باعث عزت و سربلندی نظام و مردم ما بوده است.

وی وظیفه رسانه های کشور را تبیین حقایق کشور عنوان کرد و بیان داشت: باید پیشرفت و رشد کشور در تمام ابعاد آن به مردم گفته شود، بگوییم تا دیروز در کجای دنیا بودیم الان کجا هستیم، در کنار گفتن نقاط ضعف و مشکلات ، کارهای خوب دستگاه های اجرایی را نیز به مردم بگوییم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه همچنین مهم ترین و بزرگترین رسالت رسانه ها را در این شرایط خاص امید دادن و تزریق انرژی مثبت به مردم عنوان کرد و گفت: امپراتوری رسانه ای دشمن با تمام قدرت خود در راستای ناامیدی و دل سرد کردن مردم از نظام وارد شده که باید در این خصوص رسانه های داخلی حماسه آفرینی کنند و جلو تهاجم آنها را بگیرند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز