تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

روزنامه رسالت: راه مقابله با ایران اینترنشنال فیلترکردن پلتفرم ها نیست

مقابله با تهدید رسانه‌ای باید ناظر بر داخل باشد؛ اگر دشمن می‌تواند با مردم حرف بزند؛ ما چرا نتوانیم؟
کد خبر: ۵۰۳۳۱

روزنامه رسالت: راه مقابله با ایران اینترنشنال فیلترکردن پلتفرم ها نیست

 روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: مقابله با تهدید رسانه‌ای باید ناظر بر داخل باشد؛ اگر دشمن می‌تواند با مردم حرف بزند؛ ما چرا نتوانیم؟ پاسخ ایران اینترنشنال، تهدید ریاض نیست. سعودی باید تنش از بابت ایران بلزرد، اما به سبب جنایت‌های بی‌شمارش در پهنه غرب آسیا.

ما برای مقابله با عملیات گسترده تروریستی رسانه‌های دشمن، به راهکارهایی مثل تهدید نظامی دشمن و فیلتر سکوها در داخل متوسل شدیم.

این کارها ممکن است در کوتاه‌مدت و به شکلی ناقص و همراه با مفسده نتیجه‌بخش باشد؛ اما هرگز گسل را درمان نکرده و زخم را مرهم ننهاده. مگس راه خود را پیدا می‌کند و انرژی نهایتا از گسل خارج می‌شود؛ وقتی هم زخم چرک کرده و هم گسل گسترش پیدا کرده است. دشمن حریص است و تا بوی زخم به مشامش برسد، ما را رها نخواهد کرد.

مقابله با تهدید رسانه‌ای باید ناظر بر داخل باشد؛ اگر دشمن می‌تواند با مردم حرف بزند؛ ما چرا نتوانیم؟ پاسخ ایران اینترنشنال، تهدید ریاض نیست. سعودی باید تنش از بابت ایران بلزرد، اما به سبب جنایت‌های بی‌شمارش در پهنه غرب آسیا.

در پاسخ خزعبلات سعودی اینترنشنال، ایران حرف دارد که با مردم خودش بزند. راهبرد فیلترینگ هم نیست؛ چه وقتی یک رسانه را فیلتر می‌کنیم، این کار ما خودش حاوی پیام است و به خودی خود، یک رسانه.

رهبر انقلاب در همین دیدار اخیر در رابطه با مقابله با رسانه‌های دشمن فرمودند: «محتوا را شما درست کنید؛ به مسئولین دارم می‌گویم؛ مسئولین رسانه‌ها، مسئولین امور ارتباطات. قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید، انتقال بدهید به ذهن جوان‌ها؛ دشمن مشغول این کار است».

جنگ رسانه‌ای در زمینه محتواست، نه سکو یا پلتفرم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز