تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

نانسی پلوسی ۸۲ ساله دوباره رای آورد

نانسی پلوسی ۸۲ ساله توانست در انتخابات میان دوره ای از ایالت کالیفرنیا در رقابت با «جان دنیس» رقیب جمهوریخواه خود به پیروزی دست یابد.
کد خبر: ۵۰۴۰۶

نانسی پلوسی  ۸۲ ساله دوباره رای آورد

به نقل از ایرنا – نانسی پلوسی رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا توانست در کارزار انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا که از روز گذشته آغاز شد باردیگر رای آورد و بدین صورت یکی از اعضای یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا شود که دوره آن از ژانویه ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۵ خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر،افزود: نانسی پلوسی ۸۲ ساله توانست در انتخابات میان دوره ای از ایالت کالیفرنیا در رقابت با «جان دنیس» رقیب جمهوریخواه خود به پیروزی دست یابد.

براساس این گزارش، برغم پیروزی پلوسی در انتخابات میان دوره ای، اما آینده سیاسی وی با توجه به کهولت سن و اینکه چینش دموکرات ها و حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان جدید چه آرایشی به خود گیرد، مشخص نیست و اینکه وی بار دیگر قادر باشد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را که از لحاظ قدرت، سومین جایگاه پس از رئیس جمهوری آمریکا به شمار میرود، تصاحب کند.

به گزارش این رسانه، سو قصد به همسر نانسی پلوسی که چند روز پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای رخ داد، تصمیم گیری برای ادامه حضور سیاسی وی را که از ژانویه ۲۰۱۹ بدین سو ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را از حزب دموکرات برعهده داشته است، مورد تردید قرار داده است.

انتخابات میان دوره ای آمریکا از روز گذشته برابر با سه شنبه ۱۷ آبان ماه به وقت محلی در سراسر آمریکا آغاز شد و تا لحظه مخابره این خبر حزب جمهوریخواه با ۱۹۰ کرسی در برابر حزب دموکرات که تا این لحظه ۱۶۷ کرسی را به دست آورده، پیشتاز است.

نانسی پلوسی  ۸۲ ساله دوباره رای آورد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز