تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۵.۹۹°
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

لبنان، برای پنجمین بار در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند

نه توافقی داخلی در این زمینه حاصل شده و نه چراغ سبزی منطقه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید که بتواند جایگزین میشل عون که دوره ریاست‌جمهوری‌اش به پایان رسیده، نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۵۰۴۹۶

لبنان، برای پنجمین بار در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند

 به نقل از فارس، پارلمان لبنان امروز (پنجشنبه) برای پنجمین بار به منظور انتخاب رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد، اما باز در این امر ناکام ماند.

 امروز (پنجشنبه، ۱۰ نوامبر)، نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزار شد اما پارلمان لبنان برای پنجمین بار در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند.

به نوشته رسانه‌های لبنانی، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، پنجشنبه آینده (۱۷ نوامبر) را موعد بعدی برگزاری نشست پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور اعلام کرد.

پایگاه خبری شبکه المیادین نیز با انتشار این خبر نوشت: نشست امروز پارلمان لبنان به حد نصاب نرسید و دلیل آن، تحریم برگزاری این نشست از سوی برخی فراکسیون‌های پارلمانی و عدم توافق بر سر نامزدی که بتواند دو سوم آراء را کسب کند است.

بر اساس این گزارش، لبنان رئیس‌جمهور ندارد. نه توافقی داخلی در این زمینه حاصل شده و نه چراغ سبزی منطقه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید که بتواند جایگزین میشل عون که دوره ریاست‌جمهوری‌اش به پایان رسیده، نشان داده می‌شود.

پیش از این چهاربار پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داده است. اولین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور در هفتم مهر برگزار شد، اما هیچ نامزدی نتوانست دوسوم آراء را کسب کند.دومین جلسه قرار بود ۲۱ مهر برگزار شود اما تنها ۷۱ نماینده در پارلمان حاضر شدند و این جلسه به حد نصاب نرسید.

جلسه سوم پنجشنبه (۲۰ اکتبر، ۲۸ مهر) با حضور ۱۱۰ نماینده از ۱۲۸ نماینده برگزار شد و جلسه چهارم دوشنبه، ۲۴ اکتبر، برگزار شد که هیچ از نامزدهای پیشنهادی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری نتوانست دو سوم آراء را کسب کند و بار دیگر پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : لبنان رئیس جمهور
ارسال نظر

آخرین اخبار روز