تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

ضرغامی: امکان پهلوگیری کشتی «سانی» در قطر منتفی شد

هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۵۰۶

ضرغامی: امکان پهلوگیری کشتی «سانی» در قطر منتفی شد

به نقل از ایرنا؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کشتی تفریحی سانی گفت: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری کشتی سانی و شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

 سید عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه در بازدید از کشتی تفریحی سانی در بندرعباس افزود: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خود امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسوولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.

وی تاکید کرد: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی‌های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می‌گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را برطرف می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در۲ هفته اخیر با وجود هماهنگی‌های قبلی انجام شده، دولت قطر اعلام کرد نمی‌تواند در این حوزه (گردشگری) همکاری کنند.

ضرغامی ادامه داد: در طول یکسال گذشته موانع رشد این حوزه از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی‌ها، ساخت کشتی‌ها و شناورها انجام شده و دانش فنی که در اینجا شاهد آن هستیم، بسیار ارزشمند است.

مشکل سوخت شناورهای گردشگری با دستور رییس جمهورحل شده است

وزیر میراث ‌فرهنگی با بیان اینکه این کشتی برای خدمت دادن به گردشگران آماده شده است، افزود: یکی از مشکلات شناورهای گردشگری مربوط به قیمت سوخت بود که این باعث می‌شد بخش گردشگری دریایی چندان مورد رغبت فعالان بخش خصوصی نباشد، این مشکل با دستور رییس جمهور و مصوبه هیات دولت برطرف شده و سوخت شناورهای تفریحی یارانه‌ای شد.

ضرغامی با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد خروج کشتی سانی برای استفاده گردشگران از ایزوایکو خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت سوخت یارانه‌ای با سوخت بدون یارانه بسیار بالاست و اکنون فعالیت با شناورهای تفریحی به لحاظ اقتصادی به صرفه است و می‌توان برنامه‌های مختلف برای گردشگران دریایی داشت.

توسعه گردشگری دریایی جزو برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

وی با اشاره به اینکه البته کاری که ما در این حوزه انجام دادیم ربطی به جام جهانی قطر ندارد و توسعه طرح‌ها در حوزه گردشگری دریایی با قوت ادامه می‌یابد، افزود: امکانات جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفرهای دریایی به قطر آماده است و از این ظرفیت نه تنها برای قطر بلکه برای سایر کشورها و حتی جزایر داخلی و خارجی از منطقه استفاده خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: این ظرفیت روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود و با بسته‌های گردشگری خوبی که خواهیم داشت و همچنین با به مقرون به صرفه بودن آن‌ها برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه گردشگری دریایی باشیم.

هرمزگان نباید مشکل اشتغال داشته باشد

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه نمی‌شود استانی در کنار دریا قرار داشته باشد و مشکل اشتغال داشته باشد، گفت: هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

کشتی تفریحی سانی ۱۷۰ متر طول، ۲۳ متر عرض و ۴۷ متر ارتفاع دارد. این کشتی با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزارمیلیارد ریال در هشت طبقه مجهز به هتل با ۳۱۶ تخت، رستوران، فروشگاه، سینما، سالن‌های کنفرانس است که قابلیت جابجایی ۸۰۰ مسافر را دارد.این کشتی دارای امکاناتی نظیر چهار قایق ۸۴ نفره و قایق‌های نجات و امداد ۲۵ نفره است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز