تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

ایران یک - نیکاراگوئه صفر، آخرین محک ملی‌پوشان برای لیست نهایی جام جهانی

مهدی ترابی تک گل ایران در نیمه نخست را در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.
کد خبر: ۵۰۵۲۴

ایران یک - نیکاراگوئه صفر، آخرین محک ملی‌پوشان برای لیست نهایی جام جهانی

به نقل از ایسنا؛ تیم‌ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر نیکاراگوئه را شکست داد.

تیم‌ملی فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) در چارچوب دیداری دوستانه پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف نیکاراگوئه رفت. این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کی‌روش به پایان رسید. مهدی ترابی تک گل ایران در نیمه نخست را در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

نیمه نخست

شاگردان کارلوس کی‌روش با شروع بازی، نمایش مالکانه‌ای مقابل حریف کم نام و نشان‌شان داشتند اما برنامه‌های تاکتیکی ایران مقابل نیکاراگوئه که مطلقا دفاع می‌کرد، کمتر منجر به زدن شوت به سمت دروازه حریف شد. علاوه بر این، اشتباه‌ در ارسال‌ها و پاس‌های نهایی باعث شد که مهاجمان ایران به خوبی تغذیه نشوند.

با این حال تیم‌ملی در دقیقه ۱۵ توانست به گل نخست برسد. پرس از جلوی بازیکنان ایران در این دقیقه باعث شد که مدافع نیکاراگوئه در جناح راست دفاعی‌شان نتواند به درستی توپ را دفع کند تا امید نورافکن به آن برسد. نورافکن بلافاصله پاس زمینی به داخل محوطه جریمه نیکاراگوئه فرستاد که آریا برزگر با هوشمندی بالا این توپ را رها کرد تا در پشت سر او، مهدی ترابی صاحب توپ شود و با عبور از مدافع نیکاراگوئه، دروازه حریف را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان باز کند.

نیکاراگوئه با این که توپ و میدان را به ایران داده بود اما چشم به ضدحمله‌ها داشت تا شاید بتواند در تک موقعیت‌ها، دروازه ایران را باز کند. در یکی از موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای که این تیم در دقیقه ۳۰ ایجاد کرد، صاحب یک ضربه کرنر شد که نیکاراگوئه روی این ضربه کرنر شانس باز کردن دروازه ایران را داشت اما شوت بازیکن این تیم در تیر دوم با هوشیاری جلالی دور شد.

از اتفاقات مهم نیمه نخست، مصدومیت مهدی ترابی در دقیقه ۳۵ بود که روی بی‌مبالاتی بازیکن نیکاراگوئه که با کف پا به مچ پای ترابی زد. البته مهدی ترابی پس از این که چند دقیقه به شدت احساس در می‌کرد اما توانست به بازی برگردد و به کارش ادامه دهد.

نیمه دوم

بازی در نیمه دوم همانند نیمه نخست پیش رفت و مالکیت توپ در اختیار شاگردان کارلوس کی‌روش قرار داشت. البته موقعیت‌های خطرناک نیمه دوم کمتر از نیمه نخست بود و گلی هم به ثمر نرسید.

تیم‌ملی در نیمه دوم تعویض‌های زیادی داشت که در بین آن‌ها امید ابراهیمی، پس از ورود به زمین، بلافاصله مصدوم شد و شدت مصدومیتش طوری بود که از زمین بازی بیرون رفت.

خطرناک‌ترین موقعیت ایران در نیمه دوم توسط ابوالفضل جلالی از دست رفت که از کنار دروازه به بیرون رفت. همچنین نیکاراگوئه موقعیتی خطرناک داشت که حسین حسینی آن را مهار کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند (سید حسین حسینی، دقیقه ۶۲)، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، میلاد سرلک (مهدی هاشمی‌نژاد، دقیقه ۶۲)، امید نورافکن (امید ابراهیمی، دقیقه ۶۲ (شجاع خلیل‌زاده، دقیقه ۶۸)، مهدی ترابی (سامان تورانیان، دقیقه ۷۷)، وحید امیری و آریا برزگر (امیرعلی صادقی، دقیقه ۷۷).

ترکیب نیکاراگوئه: الیر لوپز، ماروین فلتس، اریک تلز، داویلا، اکودو، جیسون کورونل، مونکادا، هارولد مدینا (گوتیرز، دقیقه ۷۷)، مارلون لوپز، فلورس (تالاوزا، دقیقه ۴۶)، ترمینو.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز