تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
امام جمعه شیراز:

افراد فریب خورده کاش بیدار شوند

کد خبر: ۵۰۵۶۷

 

به نقل از تسنیم: امام جمعه شیراز با بیان اینکه دلمان برای برخی افراد فریب خورده هم می‌سوزد، گفت: کاش بیدار شوند که این عزت و عظمت را نباید با چیز دیگری عوض کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر دسترسی راحت و آسان به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهارداشت: مسئله دسترسی به حرم مطهر و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است ممکن‌تر و بهتر شود و مسئولان باید دسترسی به حرم از طریق مترو را به جد در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بعضی طراحی‌هایی شده که یک کیلومتر مردم آنطرف‌تر پیاده شوند، گفت: باید شرایطی فراهم‌کرد که مردم این مسیر را راحت‌تر طی کنند، طراحی فاصله 800 متر و یک کیلومتر کم لطفی نسبت به حرم است تقاضا دارم که مسئولان کم لطفی نسبت به حرم و بافت تاریخی شیراز نکنند.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از روز سه‌شنبه هفته آینده افزود: اکثر افراد جامعه معمولا تحصیلات دانشگاهی دارند؛ یعنی حداقل 16 سال درس خوانده‌اند اما بسیاری از جوانان کتاب‌های مشهور را نیز نمی‌شناسند این برای جامعه ما زشت است. کتابخوانی و آشنایی با کتاب مهم است، زشت است که جوانان با کتاب آشنا نباشند، بنده خودم هم به اینترنت مراجعه می‌کنم اما جای کتاب را نمی‌گیرد به دانشجویان و طلاب می‌گویم یک کتاب را تا آخر بخوانید تکه تکه خواندن مثل لباس وصله‌دار است این علم نیست.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی به ویژه در رشته‌های تخصصی عنوان کرد: باید متن کتاب مرجع هر علم را خواند کتابخوانی را اهمیت دهیم، در حوزه، در دانشگاه و در متن جامعه هم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم. یک سنت خوبی در شیراز راه افتاده کتاب‌های یک صفحه‌ای و یک دقیقه‌ای که هنر شیرازی‌ها است این هم خوب است اما خوب‌تر این است که از ابتدا تا انتها بخوانید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که کتاب‌خوانی یک وظیفه ملی است ایران قوی به جوانان فهیم قوی می‌شود و جوانان با مطالعه قوی می‌شوند تصریح کرد: باید به کتابخوانی بیش از این اهمیت دهیم و مطالعه کتاب را جز برنامه خود بگذاریم، مسئولان ترویج کتابخوانی هم کارهای خوبی کردند معاونت اجتماعی سپاه فجر طرحی اجرا کرده که نتیجه بخش بوده و مسئولان امور کتابخانه‌های استان نیز اقداماتی کردند اما باید همه همکاری کنند تا این حرکت‌ها توصیه پیدا کند.

وی با اشاره به اوضاع کنونی جهان نیز گفت: گرچه قدرت‌های بزرگ جهانی خیلی ژست می‌گیرند که همه دنیا در مشتشان است اما واقعیت چیز دیگری است؛ آمریکا از روزی که اعلام نظم‌ نوین جهانی کرد و گفت من کدخدا هستم؛ تاکنون چقدر افت کرده است نگاه دقیقی کنید به مسائلی که در جهان رخ می‌دهد. آمریکا، مصوبه مجلس عراق را دارد که باید از عراق خارج شود این یعنی آمریکا کوچک شده و نابودیش نزدیک است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه عظمت و قدرت ملت ایران دارد نمایان می‌شود گفت: موشکی با برد 11 هزار کیلومتر، الان در زرادخانه ما موجود است نه اینکه بخواهیم تازه بسازیم. اینها پزش را می‌دادند که موشک قاره‌پیما دارند، بچه‌های ایران خودشان ساختند. جوانان ایران امروز موشک قاره‌پیما با برد بیش از 11 هزار کیلومتر می‌سازند و سامانه باور را ارتقا دادند که ما در 400 کیلومتری بالای جو با کسانی که علیه منافع ملی ما کار کنند، برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: این جوان ایرانی است که ایران را قوی و قدرتمند می‌کند و رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند قدرت ایران به این جوانان است به اینها افتخار می کنیم و امروز علی‌رغم ترورها و دشمنی‌های اسرائیل این فناوری بومی کشور ما شده و آنقدر جوان کارآمد و فهیم و توانمند داریم که نمی‌توانند با ترور هم به جایی برسند.‌

دژکام با بیان اینکه باید در عرصه اقتصاد، در علم و فرهنگ و رسانه هم همینطور باشد که استکبار جهانی مطمئن باشد دستش درباره ایران به هیچ جایی بند نیست، افزود: در نظم نوین جهانی که آمریکا جزء کشورهای معمولی می‌شود و فتیله قدرتش پایین کشیده می‌شود باید جای خودمان را به عنوان ایران اسلامی تعیین کنیم و از این زاویه باید به قضایای آینده جهان نگاه کنیم که ایران به عنوان یک قدرت نوظهور چه نقشی ایفا کند و چه کاری کند و هیچگاه دست از این عزت و عظمت برنداریم.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه دلمان برای برخی افراد فریب خورده هم می‌سوزد، گفت: کاش بیدار شوند که این عزت و عظمت را نباید با چیز دیگری عوض کنیم که وسط ریاض جشن هالوین بگیرند، رقاصی‌های آنجا با موشک قاره پیمای شما با هم قابل مقایسه نیست، اگر کسی فریب خورده یک لحظه فکر کند حیف است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : امام جمعه شیراز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز