تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

کابل، نامزد پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی برای سال 2024

دفتر این سازمان در کابل نیز به‌زودی افتتاح رسمی می شود که از طریق آن « کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۶۷۷

کابل، نامزد پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی برای سال 2024

 به نقل از ایرنا؛ مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با «طارق علی بخیت نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان در باره انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی و افتتاح رسمی دفتر این سازمان در کابل گفت و گو کردند.

 دو طرف در این‌ دیدار روی تاسیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی در افغانستان از سوی سازمان همکاری اسلامی و آغاز دوباره روند انتخاب کابل به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی برای سال 2024 صحبت کردند.

بخیت هدف سفر به کابل را تطبیق تصمیم های نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان عنوان کرد و افزود: دفتر این سازمان در کابل نیز به‌زودی افتتاح رسمی می شود که از طریق آن « کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان از کمک‌های این سازمان به مردم افغانستان قدردارنی کرد گفت که این حکومت نه تنها یک بار دیگر از فراهم‌ نمودن هر نوع تسهیلات برای کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای این سازمان اطمینان می‌دهد، بلکه کشورهای عضو سازمان یادشده را به فرصت‌های منافع متقابل از طریق سرمایه‌گذاری در افغانستان نیز دعوت می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کابل پایتخت فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز