تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

وزیر راه: فرودگاه امام در شان مردم و جمهوری اسلامی نیست

در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت می‌کشم.
کد خبر: ۵۰۷۷۲

وزیر راه:  فرودگاه امام در شان مردم و جمهوری اسلامی نیست

به نقل از ایلنا، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بنده به دلیل وظایف کاریم به ۶٠ کشور دنیا سفر کرده‌ام و واقعا وقتی از فرودگاه کشورهای خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم گویی از یک شهر بزرگ وارد یک روستا شده‌ام.

 رستم قاسمی در آیین بهره‌برداری از باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد و و آغاز احداث ترمینال ١٠٠هزار متر مربعی این فرودگاه و کلنگ زنی مرکز پشتیبان کنترل فضایی کشور با بیان اینکه حال حمل و نقل کشور خوب نیست، اظهار داشت: در تمام بخش‌ها و شقوق حمل و نقل با مشکلات مواجه هستیم. به طوریکه سرعت قطار در بخش بار کمتر از ١٠ کیلومتر بر ساعت است و عمر بسیار از واگن‌ها و لوکوموتیو ها به بیش از دو برابر سن و عمرشان رسیده‌اید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴٠٠ هزار کامیون در حال تردد هستند که٢٠٠ هزار دستگاه کامیون همین امروز باید از ناوگان خارج شوند و سالانه چند هزار میلیارد تومان هزینه اضافه سوخت را برای ناوگان فرسوده می‌پردازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: هر چند در فرودگاه‌های کشور اقدامات و کارهای بزرگی انجام شده اما وضعیت خوبی ندارند. بنده به دلیل وظایف کاریم به ۶٠ کشور دنیا سفر کرده‌ام و واقعا وقتی از فرودگاه کشورهای خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم گویی از یک شهر بزرگ وارد یک روستا شده‌ام.

وی ادامه داد: این فرودگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت می‌کشم و این وضعیت فرودگاهی کشور در شأن مردم و جمهوری اسلامی ایران نیست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش هوایی با مشکل وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان مواجه هستیم ، ادامه داد : در حال حاضر وضعیت درآمد و معیشت کارکنان هوایی فاجعه است و تا زمانی که وضعیت این کارکنان منطقی نشود ادامه کار سخت خواهد بود.

وی افزود: لازم است در این باره مجلس اقدام ویژه انجام دهد . باید توجه داشت که بخش هوایی و شغل خلبانان و کارکنان هوایی از مهمترین و امنیتی ترین مشاغل را دارند . به طور قطع شیوه مرگ انسان‌ها تفاوتی با هم ندارد اما وقتی در حادثه تصادف اتوبوسی ۴٠ نفر کشته می‌شوند این حادثه سرو صدایی در دنیا ندارد اما اگر در سقوط هواپیمایی ۴٠ نفر کشته شود تمام دنیا مطلع و درباره وضعیت هوایی کشورمان قضاوت می‌کنند. بنابراین باید وضعیت معیشتی کارکنان هوایی کشورمان بهبود پیدا کند.

قاسمی گفت: هر چند امروز در بخش فرودگاهی یک باندی افتتاح می‌شود و اقدام مهمی است اما کافی نیست و فرودگاه های کشور نمی تواند در شأن ٨٠ میلیون جمعیت کشور باشد. سالن‌های فرودگاه مهرآباد به ۵٠ سال قبل بر میگردد و فرودگاه مشهد دیگر قابلیت نشست و برخاست ندارد و فرودگاه مشهد باید با شهر فرودگاهی تبدیل شود.

وی افزود : هر چند در بخش هوایی در طول یک سال گذشته اقداماتی انجام شده و تعدادی هواپیما خریداری شده اما این اقدامات کافی نیست.

قاسمی با بیان اینکه از عده‌ای از دوستان نامهربانی ‌هایی می‌بینیم و اجازه انجام برخی از اقدامات را نمی‌دهند، تاکید کرد : مجوز سرمایه‌گذاری ٢٠ میلیارد دلاری در حمل و نقل را گرفته‌ام که اگر اجازه دهند با این مجوز اقدامات بنیادی در بخش حمل و نقل از جمله خرید هواپیما و ساخت لوکوموتیو می توان انجام داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز