تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

بانک مرکزی: عرضه اوراق ارزی از شنبه

طبق اعلام بانک مرکزی، اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۸ می‌توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی نسبت به خرید اوراق ارزی اقدام کنند.
کد خبر: ۵۰۸۴۲

بانک مرکزی: عرضه اوراق ارزی از شنبه

 به نقل ازتسنیم،  بانک مرکزی به منظور گسترش و تسهیل ابزار‌های مالی در شبکه بانکی کشور، اقدام به انتشار اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی ایران می‌کند.

اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۸ می‌توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.


مشخصات این اوراق به شرح زیر است:

۱) ناشر: بانک مرکزی ج. ا. ا

۲) تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۵،

۳) مبنای محاسبه برای تعیین مبلغ ریالی در زمان انتشار، بازخرید و سررسید اوراق: نرخ پایانی روز قبل نماد دلار توافقی اسکناس بازار متشکل معاملات ارزی

۴) با نام و معاف از مالیات

۵) صرفاً و اصالتاً قابل خرید توسط اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال

۶) اوراق سه‌ماهه و سررسید اوراق تاریخ ۱۴۰۱.۱۱.۲۵،

۷) حداقل میزان خرید اوراق: معادل ریالی ۱.۰۰۰ دلار

۸) حداکثر میزان خرید اوراق: معادل ریالی ۴.۰۰۰ دلار

۹) ارزش هر ورقه: معادل ریالی ۱۰۰ دلار

۱۰) قابل بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک ملی ایران با نرخ پایانی روز قبل نماد دلار توافقی اسکناس بازار متشکل معاملات ارزی

۱۱) فاقد امکان معاملات ثانویه و انتقال به غیر

۱۲) امکان تحویل فیزیکی اسکناس دلار در سررسید با پرداخت حق‌الوکاله اسکناس بانک مرکزی

طبق اعلام بانک مرکزی، بخشنامه این اوراق به بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل ابلاغ شده و اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن توسط بانک عامل در دست اقدام بوده و از روز شنبه ۱۴۰۱/۸/۲۸ اجرایی خواهد شد.

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در روز‌های گذشته از طرح جدید ارزی بانک مرکزی خبر داده و اعلام کرده بود: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم.

تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند. خریداران در سررسید‌هایی مشخص می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بانک مرکزی اوراق
ارسال نظر

آخرین اخبار روز