تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رییس سازمان غذا و دارو:

ورود محموله دارویی به کشور از جمعه

حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی که نیاز کشور تامین شود، این حمایت ادامه خواهد داشت، در صورت عدم تامین و همکاری تولیدکنندگان با آنها بر اساس ابزارهای مختلف برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۹۰۹

ورود محموله دارویی به کشور از جمعه

 به نقل از ایسنا،  رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی که نیاز کشور تامین شود، این حمایت ادامه خواهد داشت، در عین حال گفت: یک محموله دارویی روز جمعه وارد کشور می‌شود و طی هفته آینده نیز به تدریج واردات محموله‌های دیگر ادامه خواهد داشت تا نیاز بازار رفع شود.

دکتر سیدحیدر محمدی در همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: باتوجه به تحریم و شرایط خاص کشور همواره به واردات به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم، بنابراین برای تامین پایدار فراورده‌های سلامت محور باید به تولید داخلی متکی بوده و خودکفا باشیم.

وی افزود: در حوزه صنایع غذایی، کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، البته برخی ارگان‌های موزای در وظایف سازمان غذا و دارو دخالت می‌کنند که این موضوع خط قرمز ما است و قطعا مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به خودکفایی در تولید انواع مکمل‌ها در کشور، تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور، کل مکمل‌های بازار کشور از مسیر واردات تامین می‌شد که در حال حاضر این عدد به صفر رسیده و تمامی مکمل‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، فقط در بخش کوچکی از شیرخشک‌های بیماران متابولیک واردات داریم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارز ترجیحی مفسده‌هایی وجود داشت که برای حل این مسئله در بالاترین سطح نظام، تصمیم بر اصلاح آن گرفته شد و طرح دارویاری در تفاهم نامه‌ای با ۴۲ بند به امضای چندین ارگان و سازمان از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت و… رسید.

محمدی با تاکید بر اینکه واردات آنتی‌بیوتیک‌ها در کنار افزایش تولید تا اشباع بازار در دستور کار است، تصریح کرد: یک محموله دارویی روز جمعه وارد کشور خواهد شد و طی هفته آینده نیز به تدریج واردات محموله‌های دیگر ادامه خواهد داشت تا نیاز بازار رفع شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی که نیاز کشور تامین شود، این حمایت ادامه خواهد داشت، گفت: در صورت عدم تامین و همکاری تولیدکنندگان با آنها بر اساس ابزارهای مختلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز