تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

ریشه اصلی متروپل ‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ است

ایجاد شهرهای تازه تاسیس بدون در نظر گرفتن زیرساخت از مهمترین چالش های استان است به گونه ای که شهرداری یکی از شهرهای تازه تاسیس استان با یک شهردار و تنها یک کارمند اداره می شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۰

ریشه اصلی متروپل ‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ است
به نقل از تسنیم؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه ریشه اصلی متروپل ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ است، گفت: بازنگری در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها ضرورری است.

احمدرضا دالوند در جلسه اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای لرستان با بیان اینکه در برخی موارد تبدیل و ارتقای روستاها به شهر با سرعت زیاد و بدون توجه به زیرساخت ها رخ می دهد، اظهار داشت: به تازگی پنج شهرداری تازه تاسیس بدون توجه به زیرساخت های مورد نیاز در استان لرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بدون زیر ساخت فرهنگی و عمرانی، درآمدهای خوبی ایجاد نمی شود، افزود: شهروندان توقع ارتقای خدمات دارند که این موضوع باعث می شود مشکلات عدیده ای ایجاد شود.

دالوند با اشاره به لزوم کمک های مالی ویژه برای شهرداری های جدید استان، بیان کرد: در یکی از شهرهای تازه تاسیس لرستان یک شهردار و یک کارمند بدون ماشین آلات و امکانات داریم که با این شرایط اتفاقی در خصوص توسعه رخ نخواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان درخصوص وضعیت مالی شهرداری های استان و کمک های دولت و با اشاره به اینکه از یکهزار و 110 میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری ها 85میلیارد تومان کمک دولتی و بسیار ناچیز است، تصریح کرد: یکی از مشکلات و چالش های جدی شهرداری های لرستان مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های خدمت رسان دارای برخی کارهای خدماتی هستند که در خصوص ارائه خدمات به شهروندان با شهرداری ها مشکل دارند، افزود: لایحه رفع این مشکل به تصویب رسیده و باید سریعتر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

دالوند با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت و توسعه شهری و مسایل فرهنگی، عنوان کرد: بازنگری در ماده 100 قانون شهرداری ها ضروری است چون ریشه اصلی متروپل ها در این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای استان نقشه های طراحی شده بر مبنای محاسبات مهندسین ناظر، اجرا نمی شود، افزود: تخلف هایی در این زمینه وجود دارد و بارهایی به سازه وارد می شود در حالی که در کمیسیون ماده 100 به یک جریمه اکتفا و اصل موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد

دالوند با بیان اینکه در خرم آباد ساختمان های این چنینی بسیار است و باید قانون مورد بازنگری واقع شود تا استحکام بخشی سازه و امنیت جانی شهروندان حفظ شود، عنوان کرد: هیچ شهرداری در لرستان نتوانسته است مدیریت پسماند و بازیافت را انجام دهد چون هزینه سرسام آوری نیاز دارد و در توان شهرداری ها نیست و با توجه به حجم پسماند برای بخش خصوصی هم صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و 416 روستا در لرستان وجود دارد که یکهزار و 380 مورد دارای شورا و یکهزار و 362 روستا دارای دهیاری است.، گفت: ایجاد شهرهای تازه تاسیس بدون در نظر گرفتن زیرساخت از مهمترین چالش های استان است به گونه ای که شهرداری یکی از شهرهای تازه تاسیس استان با یک شهردار و تنها یک کارمند اداره می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز