تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

ممنوعیت فیلم «جویلند» در پاکستان برداشته شد

در ۱۴ نوامبر صوفی خبر داد که شریف یک کمیته عالی را برای ارزیابی فیلم و بازبینی توقیف آن مامور کرده است.
کد خبر: ۵۱۰۶۷

ممنوعیت فیلم «جویلند» در پاکستان برداشته شد

به نقل از خبرگزاری مهر، مشاور دولت پاکستان گفته است ممنوعیت فیلم «جویلند» برداشته شد.

 به گفته یکی از مشاوران ارشد دولت پاکستان، ممنوعیت فیلم «جویلند» ساخته سعیم صادق که نماینده این کشور در رقابت اسکار بین‌المللی است، برای نمایش در سینماهای کشور لغو شد.

گرچه تا زمان انتشار این خبر هنوز بیانیه رسمی درباره بازگشت این فیلم به سینماهای پاکستان منتشر نشده، اما سلمان صوفی از مسئولان بلندپایه کابینه شهباز شریف نخست وزیر این کشور، از مخالفان سرسخت این ممنوعیت بود. وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس خبر از لغو ممنوعیت این فیلم – با چند حذف کوچک- داد و در توییتر نیز این خبر را اعلام کرد.

وی به آسوشیتدپرس گفته این یک پیام بسیار روشن و سرراست مبنی بر این است که دولت از آزادی بیان حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد با کمپین‌های تکراری و ارایه اطلاعات نادرست، آزادی خلاق خفه شود.

وی ۱۳ نوامبر و پس از ممنوعیت «جویلند» در توییتر نوشته بود با ممنوعیت فیلم‌هایی که درباره بخش‌های به حاشیه رانده شده جامعه است و مشکلات جامعه را نشان می‌دهند، موافق نیست. وی افزوده بود: باید به مردم اعتماد کرد و اجازه داد تماشا کنند و خودشان تصمیم بگیرند.

در ۱۴ نوامبر صوفی خبر داد که شریف یک کمیته عالی را برای ارزیابی فیلم و بازبینی توقیف آن مامور کرده است.

هیات سانسور پاکستان در تابستان امسال به این فیلم تاییدیه نمایش داده بود، اما هفته پیش وزارت اطلاعات و رادیو و تلویزیون بر اساس شکایت‌های کتبی مبنی بر «نامناسب» بودن فیلم، این گواهی را لغو و اعلام کرد فیلم با ارزش‌های اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه پاکستان مطابقت ندارد.

ملاله یوسف زای که تهیه‌کننده اجرایی فیلم است بسیار پرشور از این فیلم دفاع کرده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پاکستان جویلند
ارسال نظر

آخرین اخبار روز