تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

مدیرکل ارشاد استان مرکزی: در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم

اخلاق، عقلانیت و عاطفه اصول حرکت تبیینی و آگاهی بخشی به جامعه به شمار می رود. رهبر معظم انقلاب به رسانه و فضای مجازی نگاهی فرصت محور دارد و در کنار خطرات این فضا، برکات آن را مدنظر دارند.
کد خبر: ۵۱۱۰۸

مدیرکل ارشاد استان مرکزی: در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم

به نقل از ایسنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: راه مقابله با جنگ نرم، جهاد کبیر است.

سینا دلشادی شنبه ۲۸ آبانماه ۱۴۰۱ در جلسه هم‌افزایی فعالان رسانه‌ای استان که در سالن اجتماعات غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم، جنگی که صف آرایی حق و باطل در مقابل هم با همه ارکان در حال خودنمایی است و نظام سلطه و دشمن از حیث تولید محتوا و ابزارها همه تلاش خود را به کار بسته است.

وی با تاکید بر اینکه کار مخاطب شناسی به شکل جدی از سوی دشمن شکل گرفته است، افزود: این مخاطب شناسی در قبال اقشار مختلف انجام شده است و در پی این است که نظام فکری و محاسباتی مردم و مسئولان را بر هم بزند و همه تلاش آنها بر این مصروف شده است که نظام را وادار به تبعیت کند.

دلشادی تصریح کرد: وظیفه جامعه اسلامی در چنین شرایطی تبیین، استقامت و تبعیت نکردن از دشمن است، با عدم تبعیت از دشمن، جهاد کبیر شکل می گیرد و این جهاد کبیر متوجه مسئولان است تا نظام فکری آنها دچار تغییر نشود.

وی با اشاره به جهاد کبیر در حوزه فرهنگ، بیان کرد: انجام امور فرهنگی خودجوش توسط جوانان انقلابی و مومن در واقع جهاد کبیر در حوزه فرهنگ به شمار می رود و مواردی چون حفظ شعارهای انقلاب، کادرسازی و تقویت کادر شایسته برای نظام مدیریت کشور در حوزه های مختلف، تبیین و روشنگری و رساندن ذهن ها به حقایق، اخلاص و هوشمندی جزو الزامات جهاد کبیر محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه روشنگری و رساندن ذهن ها به حقایق وظیفه رسانه هاست، گفت: رسانه ها به مانند همه اقشار باید مواضع خود را در این شرایط روشن کنند.

وی اظهار کرد: یکی از انواع جنگ نرم نفوذ است و جهاد متناسب با این مقوله جهاد کبیر است. قطعا این نفوذ در مراکز تصمیم سازی و برای تغییر باورهای مردم شکل می گیرد. در این جنگ، دشمن درصدد حمله به مبانی انقلاب اسلامی و بنیان های محافظ است و اهدافی چون تغییر محاسبه ها در مسئولان، تغییر در باورها و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان و تغییر در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی را دنبال می کند و تجمیع این موارد برای تبعیت نظام از دشمن ختم می شود و اینجاست که راه مقابله با جنگ نرم، جهاد کبیر است.

دلشادی با اشاره به سه اصل حرکت جوانان رسانه ای و رسانه های انقلابی، تصریح کرد: اخلاق، عقلانیت و عاطفه اصول حرکت تبیینی و آگاهی بخشی به جامعه به شمار می رود. رهبر معظم انقلاب به رسانه و فضای مجازی نگاهی فرصت محور دارد و در کنار خطرات این فضا، برکات آن را مدنظر دارند.

وی گفت: امروز فضای مجازی عرصه ای برای جهاد واقعی است که می توان توطئه های دشمن را در آن خنثی کرد و محلی برای پاسخگویی به شبهات و ابهامات است، البته کار بسیار دشوار است چراکه دشمن ابایی از دروغگویی و تهمت زدن و وارونه جلو دادن موارد ندارد اما اگر به اخلاق متصل باشیم قطعا عمل و اقدام ما ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز