تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

شناسایی و دستگیری ۲۰ نفر از عوامل ناآرامی‌های اخیر در اقلید فارس

در پی شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان لارستان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب سرمایه‌گذاری در بورس و پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۱۱۹

شناسایی و دستگیری ۲۰ نفر از عوامل ناآرامی‌های اخیر در اقلید فارس

به نقل از تسنیم؛ فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۲۰ نفراز برهم زنندگان نظم وامنیت اخیرکه موجب رعب و وحشت دربین شهروندان وتخریب اموال عمومی شده بودند، خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: درپی ناآرامی‌های اخیر دراین شهرستان تعدادی ازافراد فریب خورده که با تخریب اموال عمومی وسنگ پرانی به سمت ماموران انتظامی وامنیتی باعث رعب ووحشت برای شهروندان شده بودند با اقدامات فنی و هماهنگی مراجع قضایی وبا همکاری نیرو‌های امنیتی شناسایی و دستگیرشدند.

وی، با بیان اینکه تاکنون 36 نفراز برهم زنندگان نظم وامنیت عمومی دراین شهرستان دستگیرشده اند گفت: سایر افرادیکه در جریان این ناآرامی و برهم زدن نظم و امنیت شهروندان شرکت کرده بودند به زودی شناسایی و دراسرع وقت دستگیرخواهندشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید تصریح کرد: متهمان پس ازتشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.

کلاهبردار 500 میلیاردی دستگیر شد

سرداریوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری یک نفر که با ترغیب مردم در شهرستان لارستان به سپرده‌گذاری در بورس توانسته بود مبلغ 500 میلیارد ریال کلاهبرداری کند، خبر داد و بیان کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی یکی از ماموریت‌های ویژه انتظامی است و پلیس قاطعانه با کسانی که دارای فعالیت اقتصادی خارج از چارچوب و موازین قانونی باشند، برخورد می‌کند.

وی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان لارستان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب سرمایه‌گذاری در بورس و پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در تحقیقات وسیعی که توسط ماموران صورت گرفت مشخص شد متهمه با این ترفند که در بورس فعالیت وسیعی دارد و بدون پشتوانه سیستم ارزی و بانکی کشور به شاکیان وام کم بهره می‌دهد اعتماد آنان را جلب و با اخذ وجوه هنگفت از آنان بعد از گذشت مدتی اعلام مفقودی مدارک را می‌کند و به مردم اعلام می‌دارد که کسری بودجه آورده و با این ترفند از دادن پول‌ها و سپرده گذاری مردم شانه خالی می‌کرده است.

سردار ملک زاده عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات، پرونده این فرد توسط کارشناسان به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کذب بودن ادعای متهمه مبنی بر مفقود شدن مدارک دریافت پول‌ها از مردم محرز که ضمن اخذ مجوز قضائی در یک عملیات غافلگیر کننده متهمه در منزلش در یکی از محله‌های لارستان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم 264 فقره انواع مدارک سپرده‌گذاری مردم و اخذ رسید‌ها کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه به 500 میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد فریب تبلیغات کاذب با هدف پرداخت وام کم بهره که توسط اشخاص و یا مراکز و مؤسسات بدون مجوز که در هیچ جایی ثبت رسمی نشدند و فعالیت آن‌ها نیز قانونی نیست را نخورند و در صورت هرگونه برخورد با اینگونه موارد موضوع را سریعاً از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا برابر قانون با آنان برخورد شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز