تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

سازمان ملل: تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است 

ارتش کره جنوبی بامداد جمعه ( ۲۷ آبان ماه) اعلام کرد کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک پرتاب کرده است.
کد خبر: ۵۱۲۴۹

سازمان ملل: تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است 

به نقل از ایسنا؛ معاون دبیر کل سازمان ملل درپی آزمایش های جدید کره شمالی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است.

رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح در نشست روز دوشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل درباره عدم اشاعه هسته ای و وضعیت کره شمالی، به خطرات مرتبط با عدم تمایل این کشور به ارائه اطلاع رسانی قبلی در زمینه آزمایش های موشکی خود اشاره کرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد که کره شمالی فعالانه برنامه هسته ای خود را دنبال می کند.

دی کارلو تصریح کرد: تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان در حال افزایش است و دستیابی به یک راه حل برای کاهش این تنش‌ها دست نیافتنی است.

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح تاکید کرد اتحاد شورای امنیت ضروری است و خواستار متحد شدن همه اعضای این شورا شد.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین بر تمایل سازمان ملل به منظور کمک به بحران پزشکی و انسانی جاری در کره شمالی تاکید کرد و گفت دسترسی بدون مانع برای ارائه کمک ها به کره شمالی همچنان ضروری است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ۲۷ آبان ماه جاری در پی آزمایش های موشکی کره شمالی خواستار خودداری پیونگ یانگ از انجام اقدامات تحریک آمیز و پایبندی به تعهدات بین المللی شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد آزمایش یک موشک بالستیک دیگر با برد قاره پیما از سوی کره شمالی را به شدت محکوم کرد و گفت که بار دیگر از کره شمالی می‌خواهد تا فوری از انجام هرگونه اقدام تحریک‌آمیز بیشتر خودداری کند.

گوترش همچنین از کره شمالی خواست به طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس همه قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت پایبند باشد و گام‌های فوری برای از سرگیری گفتگوها که منجر به صلح پایدار و خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره می شود، بردارد.

وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه در بیانیه ای آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را بازیچه دست آمریکا توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از آساهی شیمبون، چوی سون هوئی ضمن انتقاد از گوترش که به تازگی اقدام کره شمالی در انجام آزمایش‌های موشکی بالستیکی بین قاره‌ای را محکوم کرده بود، وی را به همدستی با واشنگتن متهم کرد و افزود: گوترشبازیچه دست آمریکا است.

وزیر خارجه کره شمالی خاطرنشان کرد ماموریت اصلی سازمان ملل این است که در رابطه با همه مسائل، خود را بی طرفی نشان دهد. وی همچنین از اینکه دبیرکل سازمان ملل یک موضع نادرست درباره پیونگ یانگ اتخاذ کرده است، ابراز تاسف کرد.

ارتش کره جنوبی بامداد جمعه ( ۲۷ آبان ماه) اعلام کرد کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک پرتاب کرده است.

 این دومین موشک بالستیک ارتش کره شمالی است که تنها در ۲۴ ساعت گذشته شلیک می شود. کره جنوبی جزییات بیشتری از این شلیک جدید موشکی توسط پیونگ یانگ را منتشر نکرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز