تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
نوش‌آبادی:

پارلمان ایران قدرتمند،‌ مردمی‌ و مستقل است

قطع ارتباط پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی ایران نشانه یک اشتباه راهبردی و در راستای نگاه سلطه‌طلبانه و فشار حداکثری است.
کد خبر: ۵۱۳۲۸

پارلمان جمهوری اسلامی ایران قدرتمند،‌ مردمی‌ و مستقل است

 به نقل از ایسنا؛ رییس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی قطع ارتباط پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی ایران را یک اشتباه راهبردی و در راستای نگاه سلطه‌طلبانه و فشار حداکثری دانست.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر رییس پارلمان اروپا درباره قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام در راستای راهبرد نظام سلطه مبنی بر فشار حداکثری است. آن‌ها درصددند به جمهوری اسلامی از ابعاد مختلف سیاسی‌، ‌اقتصادی، ‌رسانه‌ای و فضاسازی و تخریب افکار عمومی فشار وارد کنند که این بار موضوع قطع روابط پارلمانی مطرح کردند.

وی ادامه داد: سوال این است که کدام یک از کشورهای اروپایی روابط درستی در حوزه پارلمانی با جمهوری اسلامی داشتند؟ آن‌ها برای ارتباط پارلمانی با ما هراس داشته و قائل به تعامل و گفتمان در بخش پارلمانی نبودند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «پارلمان جمهوری اسلامی ایران قدرتمند،‌ مردمی‌ و مستقل است»،‌ گفت: برخلاف کشورهای اروپایی داعیه‌دار آزادی که نمایندگان‌شان نیز مردمی نیستند، پارلمان ایران مردمی و مستقل است؛ آن‌ها برای ارتباط با نمایندگان پارلمان ایران در قالب کنوانسیون‌ها،‌ معاهده‌ها و روابط پارلمانی واهمه داشتند.

نوش‌آبادی در پایان تاکید کرد که «قطع ارتباط پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی ایران نشانه یک اشتباه راهبردی و در راستای نگاه سلطه‌طلبانه و فشار حداکثری است.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز