تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
سخنگو صنعت برق:

شروع تبادل برق میان ایران و ترکیه

سخنگوی صنعت برق از شروع تبادل برق با ترکیه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳.۵ روز برق را از این کشور دریافت و ۳.۵ روز صادرمی کنیم.
کد خبر: ۵۱۳۵۹

شروع تبادل برق میان ایران و ترکیه

به نقل ازایسنا:  مصطفی رجبی مشهدی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی در نشستی خبری، درخصوص اخرین وضعیت صادرات برق به ترکیه،   اظهار کرد: اکنون سنکرون انجام شده، ۶۰۰ مگاوات را به طور ازمایشی وارد تبادل کردیم و با اخرین فناوری روز دنیا به صورت یک پست بک تو بک کار را پیش می بریم.

وی با بیان اینکه با این تکنولوژی از اختلالات فرکانسی جلوکیری می شود، گفت: ۶۰۰ مگاوات در این مرحله اقدام شده و امیدواریم بتوانیم تبادلات را گسترده‌تر کنیم.

سخنگوی صنعت برق درخصوص هدفگذاری صنعت برق برای صادرات برق به اروپا گفت: یکی ازمسیرها اروپاست و از طریق ترکیه می‌توانیم به آن راه پیدا کنیم.

رجبی مشهدی در خصوص تامین سوخت زمستان نیروگاه‌ها، با تاکید بر اینکه اکنون تامین گاز نیروگاه‌ها در الویت وزارت نفت است،   گفت: برنامه‌ریزی این است که هیچ‌گونه خاموشی به نیروگاه ها از بابت عدم سوخت تحمیل نشود.  

وی با بیان اینکه در روز های سرد سال ممکن است درصد گاز به سوخت مایع به ۵۰ درصد برسد، گفت: اکنون بیش از ۷۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها از طریق گاز تامین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: اگر یک مقایسه در طول چند روز گذشته نسبت به سال قبل داشته باشیم، گاز تحویلی به نیروگاه ها دوبرابر افزایش یافته و اکنون از سوخت جایگزین کمتری استفاده می‌کنیم و با تلاش هایی که در وزارت نفت می‌شود، مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت.

به گفته رجبی مشهدی، خواسته وزارت نفت و وزارت نیرو از مشترکان کاهش ۱۰ درصدی مصرف است و اگر این اتفاق بیافتد با مشکل کمتری مواجه می شویم. وی با بیان‌ اینکه برای گاز تحویلی به نیروگاه یک برنامه مشخص می‌شود، افزود: تاکنون از آنچه مشخص شده گاز بیشتری به نیروگاه هاتحویل داده شده است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز