تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

 بازار رمالی؛ مرگ قطعی معشوق فقط با ۳۵۰ هزار تومان!

این گروه هم مانند سایرین در یکی دو ماه گذشته با چالش فیلترینگ و قطع راه‌های ارتباطی با مشتریان خود مواجه شده و بازارشان تا حدی از رونق افتاده است.
کد خبر: ۵۱۳۷۱

 بازار رمالی؛ مرگ قطعی معشوق فقط با ۳۵۰ هزار تومان!

 به نقل از ایرنا؛ رمال‌ها، طالع‌بین‌ها و طلسم‌نویسان و... این روز‌ها در دخمه‌ها از مشتریانشان پذیرایی نمی‌کنند، بلکه کسب‌وکارشان را به فضای پرمخاطب سامانه‌های مجازی برده‌اند.

 شاید عجیب به نظر برسد که در هزاره سوم و در عصر گسترش اطلاعات و رشد آگاهی جوامع، هنوز رمالان و فالگیران می‌توانند از طریق ارائه خدماتی، چون طلسم‌بندی و طلسم‌گشایی، فال‌گیری، باز کردن سرکتاب و ارائه اذکار مشکل‌گشا به کسانی که از حل مشکلاتشان عاجزند، برای خود کسب درآمد کنند.

اختلال در اینترنت و انسداد پرکاربردترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در ۲ ماه گذشته، کار و کاسبی بسیاری از کسانی که از این فضا برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، کساد کرده است.

بر اساس برخی برآوردها، درآمد و اشتغال بیش از ۱۱ میلیون نفر به اینترنت و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی وابسته است. بخش مهمی از این کسب وکار‌ها به مشاغل خرد و خانگی اختصاص دارد؛ کسب‌وکار‌هایی که به صورت رسمی آماری از آن‌ها در دستگاه‌های دولتی موجود نیست.

در این فضای متکثر، رمالان و مدعیان دعانویسی، سرکتاب‌بازکنی و ... هم زیست می‌کنند. این گروه هم مانند سایرین در یکی دو ماه گذشته با چالش فیلترینگ و قطع راه‌های ارتباطی با مشتریان خود مواجه شده و بازارشان تا حدی از رونق افتاده است.

طولانی شدن زمان این محدودیت‌ها، این گروه را همچون سایر مشاغل به تکاپو انداخته تا با ارتباط‌گیری مجدد با مشتریان خود و ارائه تخفیف‌های ویژه، کسانی را که به در بسته خورده‌اند و حاضرند برای حل مشکل خود از علوم غریبه کمک بگیرند، به بازار خود جذب کنند.

پیام ادمین یک کانال تلگرامی در حوزه رمالی، توجه دوباره من را به این موضوع جلب کرد و موجب شد گزارشی را که ماه‌ها پیش قصد نوشتن آن را داشتیم و در موردش از چند فعال در این حوزه پرسش‌هایی کرده بودیم، دوباره در دستور کار قرار دهیم.

مرگ قطعی معشوق فقط با ۳۵۰ هزار تومان!

ادمین پیام داده بود که تخفیفی ویژه داریم و به مدت ۴۸ ساعت هرگونه دعا و طلسمی را بدون اجرت کامل «استاد» ارائه می‌دهیم. اولویت هم با کسانی است که پیشتر «مراجعه مجازی» داشته‌اند. گفتم که در خاطرم نیست پیشتر برای کدام مشکلم سوال پرسیده‌ام و او گفت که برای «بازگشت معشوق»؛ بازگشت معشوق عبارتی پرتکرار و مشتری‌جذب‌کن در تبلیغات این افراد است و من با همین عنوان مراجع این کانال شده بودم.


به هرحال باب خوبی بود برای طرح پرسش‌های جدید و سردرآوردن از کار کسانی که این روز‌ها در بحبوحه مشکلات ریز و درشت مردم، با استفاده از استیصال ناآگاهان، پول خوبی به جیب می‌زنند.

 بازار رمالی؛ مرگ قطعی معشوق فقط با ۳۵۰ هزار تومان!

تصویری از مکالماتی که بین ادمین پیج و کانال‌های رمالی با مشتریان ممکن است رد و بدل شود


گفتم مشکلاتم بیشتر و متنوع‌تر شده و الان فقط می‌خواهم معشوق کذایی بمیرد. در کمال تعجب ادمین پیام داد که با پرداخت ۳۵۰ هزار تومان و دریافت طلسم مرگ، فرد مورد نظر را راهی قبرستان می‌کند و در برابر پرسش من که چه تضمینی وجود دارد، گفت: «نگران نباشید، مریض می‌شه و بعد چند روز می‌میره. فقط کافیه اسم خودش و مادرش را بگویید که در طلسم بیاید.» جالب شد، این جماعت برای کسب درآمد، حتی برای حذف فیزیکی افراد هم نسخه‌هایی دارند، پرسیدم: باید حضوری بیایم؟ گفت: نه پست می‌کنیم.

 بازار رمالی؛ مرگ قطعی معشوق فقط با ۳۵۰ هزار تومان!
مهره مار، مهردانه و دابایوی سبز؛ از ۲۵۰ تا یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

از صفحه‌ای اینستاگرامی با تبلیغات بسیار، مهره مار خواستم و نوشتم «می‌خواهم همه به حرفم گوش کنند.» ادمین مهره مار را در برآورده شدن مطلوبم موثر دانست، ولی «دابایوی سبز» را موثرتر؛ با هزینه پست و اعمال دعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

البته دندان نیش مار و مهردانه را هم پیشنهاد داد و قیمت آن را یک میلیون و۸۰۰ هزارتومان اعلام کرد. او در برابر پرسش من که چرا اینقدر گران، گفت که قبلا قیمت هر مهردانه حدود ۱۰میلیون بوده، ولی به دلیل افزایش رفت و آمد به هند و خرید و فروش عمده آن، قیمتش به زیر ۲ میلیون تومان رسیده است.

در پاسخ به اصرار من در مورد اینکه چه تضمینی دارد که موثر باشد، به رضایت مشتری‌هایش استناد کرد و گفت: یکی از مشتری‌های من ۲ میلیون مهردانه خرید و به خاطر تاثیرات فوق‌العاده آن در زندگیش، حالا حاضر نیست آن را یک میلیارد تومان هم بفروشد.

ادمین یک کانال تلگرامی با بیش از ۱۱ هزار دنبال‌کننده در پاسخ به دیگر پژوهشگر ایرنا، نحوه تاثیرگذاری مهره مار را چنین توضیح داد: مهره مار جادو و جنبل نیست، خرافه هم نیست.

مهره مار با انرژی سر و کار دارد و به دلیل دارا بودن حالت مغناطیسی، انرژی مثبت اطراف جمع می‌کند. سازوکارآن تابعی از قانون جهان هستی است. خداوند در بدن ما انسان‌ها مغناطیس قرار داده، مهره مار این مغناطیس را فعال و انرژی منفی را دفع می‌کند.

او افزود: به همین دلیل وقتی مهره مار کنارتان باشد، آرامتان می‌کند و بهتر به کارهایتان می‌رسید. وقتی با آن ارتباط برقرار کنید، راه‌های جدیدی در زندگی برایتان باز می‌شود، حس می‌کنید مهره مار موجودی زنده است که به شما انرژی مثبت می‌دهد. جز خاصیت آرام‌بخشی برای اعصاب و روان، مهره مار در جذب رزق و روزی و تسخیر و جذب محبت فرد مورد علاقه‌تان هم تاثیری قوی دارد.

مهر و نیش مار

رسیدن به خودباوری و اعتماد به نفس، برگرداندن عشق، رسیدن به عشق مورد نظر، جذب خواستگار زیاد، باطل سحر قوی، عزیز شدن، درمان افسردگی و رفع کلیه مشکلات هم از دیگر خاصیت‌هایی بود که ادمین برای مهره مار و در واقع برای به دام انداختن مشتری کنجکاوش برشمرد.

دعای زبان‌بند و طلسم تسخیر تا ۲۰۰ هزار تومان

به کانالی دیگر رجوع کردم. این بار با طرح مشکل «رئیس ناسازگار»‌ی که می‌خواستم مطیع خواسته‌های من در امور کاری باشد. باز هم راه حل ارائه شد؛ زبان‌بند ۱۵۰ هزارتومان و طلسم تسخیر ۲۰۰ هزار تومان. ادمین در پاسخ به تردید من که «می‌ترسم شَرِ این طلسم‌ها دامن خودم را بگیرد» این‌طور اطمینان بخشید: «دعا‌ها کاملا قرآنی هستند و برای شما بی‌خطر.»

دیگری برای همین مشکل راهکار «حرز شریف» و دعای «فتح مهمات و نفوذ کلام» پیشنهاد داد و برای تحریر اولی ۱۸۰ هزارتومان و برای دومی که دفعه دوم آن را دعای «جلب فتوحات و گشایش امورات» خواند، ۱۵۰ هزار تومان طلب کرد.

قیمت دعا‌ها و طلسم‌ها در صفحات مجازی تقریبا مشابه هستند گویی بر سر تعرفه‌های آن‌ها توافقی صورت گرفته است. یک صفحه تلگرامی با ۱۱۱ هزار دنبال کننده برای دعای ازدواج و دعای رزق و روزی هرکدام ۳۰۰ هزار تومان قیمت داد.

نرخ دعا برای بچه‌دار شدن در پیجی با ۲۳ هزار دنبال کننده، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، چرا که دعانویس برای تحریر این دعا به وسایلی، چون مشق سیاه، روغن گرگ، زعفران و گلاب نیاز داشت.
قیمت دعا‌ها و طلسم‌ها در صفحات مجازی تقریبا مشابهند گویی بر سر تعرفه‌های آن‌ها توافقی صورت گرفته است

رجوع به رمالان کارساز است؟

اینکه مراجعه به چنین افرادی برای رفع مشکلات متعدد کارساز است یا نه را بهتر است از زبان کسانی بشنویم که در این زمینه تجربه دارند.

پژوهشگر به همین منظور با چند تجربه‌گر در این زمینه گفتگو کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانیم.

از دعاسوزی تا چال کردن ماهی برای ازدواج

فاطمه. ب در گفتگو با پژوهشگر به ذکر تجربه خود پرداخت و گفت: پسر ۳۴ ساله من اصلاً تمایلی به زن گرفتن ندارد. از این مساله ناراحت بودم تا اینکه تبلیغی در فضای مجازی توجهم را جلب کرد. رجوع کرده و مشکلم را مطرح کردم، مسئول صفحه به من گفت باید ۵۰۰ هزار تومان واریز کرده و یک سری کار‌ها را انجام دهید.

بعد از مدتی دعا‌های زیادی برایم ارسال کرد. حدود ۲۰ برگه دعا که باید قبل از اذان مغرب همه آن‌ها را به همراه اسپند دود می‌کردم. دعای دیگری هم بود که باید در آب انداخته و به پسرم می‌خوراندم. یک ماهی را هم باید گرفته و در بیابان چال می‌کردم. به همه توصیه‌ها عمل کردم، ولی به رغم گذشت یک سال، هنوز پسرم تمایلی به ازدواج نشان نمی‌دهد.

فالگیر‌های قدیم خوب بودند!

رویا. ر در گفتگو با پژوهشگر اظهار داشت: در حال حاضر به هر فالگیری رجوع می‌کنم همه تنها دنبال پول هستند و هیچ‌کدام از گفته‌هایشان درست نیست. فالگیر‌های قدیمی خوب بودند.

او ادامه داد: سال ۸۵ بود که شنیدم یک فالگیر قهوه به نام منصوره در یکی از شهر‌های مرکزی کشور است که فال‌هایش حرف ندارد. آن زمان خبری از فضای مجازی نبود. به همراه ۲ نفر از دوستانم رفتیم تا برایمان فال بگیرد. منصوره به من گفت: از این مقطع تحصیلی که درآن قرار داری، یک مقطع بالاتر می‌روی. برایت یک مشکل مالی مهم اتفاق می‌افتد.

سر کار اداری مشغول خواهی شد. اوایل سرکار رفتن یا اوایل ادامه تحصیل ازدواج می‌کنی. با شخصی ازدواج می‌کنی که آدمی مستقل است و به تو بسیار علاقه دارد. با او ۵ سال اختلاف سنی داری و با ازدواجتان مخالفت شدیدی خواهد شد. منصوره حتی با دستش فرم بینی همسر آینده‌ام را در هوا کشید و چند حرف از اسم و فامیلی همسر آینده‌ام را هم به من گفت.

همه این‌ها درست از آب درآمد، ولی من هنوز ازدواج نکرده‌ام، ولی خواستگاری با چنین ویژگی‌هایی دارم. منصوره به دوستم گفت تا ۲ هفته دیگر ازدواج می‌کنی. دقیقا حمیده سر ده روز با خواستگارش ازدواج کرد. راستگوترین فالگیر همین منصوره بود که دیدم.

فالگیری که ۲میلیارد کلاهبرداری کرد

شبنم. ر در گفتگو با پژوهشگر از کلاهبرداری فالگیر‌ها گفت. او تجربه‌اش را چنین شرح داد: سال۹۷، رقم ۵۰۰ هزار تومان برای یک فالگیر واریز کردم. قرار بود انگشتر موکِل‌دار برایم ارسال کند، اما ۲ هفته بعد از آن پلیس فتا او را گرفت. بعد از پیگیری بسیار، وکیل فرد رمال، پول من را برایم واریز کرد. می‌گفتند از طریق همان صفحه مجازی، حدود ۲میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. آن‌ها یک زن و شوهر بودند و پول‌های واریزی به حساب بچه ۲ساله آن‌ها می‌رفت.

نمونه‌ای از تبلیغات و کالا‌های ارائه شده در شبکه‌های مجازی رمالی
فریبی که فالگیر از آن پرده برداشت

مریم. ش به ذکر خاطره‌ای از مراجعه‌اش به یک فالگیر پرداخت: در شهرستان در محله خودمان پیرزنی بود که فال می‌گرفت. یک بار ۴۰ هزار تومان از من گرفت و فالم را دید.

پیرزن به من گفت: پسری که دوستش داری زن دارد و به تو دروغ گفته است. او را رها کن، چون تو با خویشاوند یکی از دامادهایتان ازدواج می‌کنی. آن روز این حرف را باور نکردم، اما بعد از مدتی فهمیدم تمام حرف‌های فالگیر درست بود.

اغلب رمالان شیوه مشابهی دارند و با اطلاعاتی قابل تعمیم به اکثر مشتریان، تیری در تاریکی می‌اندازند، اگر گفته‌شان به مذاق مخاطب خوش آمد، یک نفر به جمع مشتریان وفادار آن‌ها اضافه می‌شود و اگر مشتری نپسندید هم چیزی را از دست نداده‌اند

یک دغدغه و سه پیش‌بینی متفاوت از سه فالگیر

طیبه. س هم در گفتگو با پژوهشگر از تجربه خود گفت: مدتی بود که آشفته بودم و دوست داشتم بدانم در آینده چه سرنوشتی در انتظارم است. به توصیه یکی از دوستان به صفحه‌ای در اینستاگرام مراجعه کردم. دوستم می‌گفت همه حرف‌هایی که جناب رمال به او گفته، درست از آب درآمده است. وسوسه شدم و در خرداد ۱۴۰۱ وارد صفحه شده و درخواست فال کردم تا بدانم ازدواج می‌کنم یا نه. قیمت فال ۱۶۰ هزار تومان بود. گفت این خواستگار، فعلا مشکل خانوادگی و مالی دارد، ولی تا یک سال دیگر با او ازدواج خواهی کرد.

طیبه افزود: برایم جالب شد. برای خاطرجمعی پیش فالگیر دیگری رفتم که قیمت فالش ۵۰ هزار تومان بود. گفت که در مسیر ازدواجتان مخالفت‌های زیادی وجود دارد، ولی اواخر زمستان و اوایل بهار این پسر از تو خواستگاری خواهد کرد. سراغ فالگیر دیگری رفتم که نرخش ۲ برابر قبلی بود. فالگیر آب پاکی را روی دستم ریخت و گفت: وقت خودت را با این آدم تلف نکن، ازدواجی با او نداری. گفتم پس با چه کسی و در چه زمانی ازدواج می‌کنم؟ دیگر جواب نداد. گفت: برو سنگین و رنگین بنشین تا بختت بیاید. سراغ کسی نرو.

فالگیران شبیه هم هستند

این روز‌ها فال و فالگیری از حالت تفریح و سرگرمی خارج شده و بازار مالی بزرگی پیرامون آن ایجاد شده است. نرخ فال حضوری، بسته به کلاس کار و منطقه سکونت فالگیر، از شمال تا جنوب شهر‌ها متفاوت است. بسته به شرایط، نرخ‌ها از ۱۰۰ هزار تا چند میلیون تومان متغیر است. نرخ‌های فالگیری در فضای مجازی هم به همین ترتیب است. فالگیر‌ها بدون نیاز به سرمایه و بدون پرداخت مالیات، درآمد خوبی کسب می‌کنند.

اغلب این افراد، شیوه کاری مشابهی دارند. آنان با ارائه اطلاعات کلی و قابل تعمیم و الگو‌های ثبت به مشتریان، تیری در تاریکی می‌اندازند، اگر گفته‌شان به مذاق مشتری خوش آمد، یک مشتری به جمع مشتریان معتقد و وفادار آن‌ها اضافه می‌شود و اگر مشتری نپسندید هم چیزی را از دست نداده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رمال کسب و کار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز