تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

هشدار دوباره مدیریت بحران برای آلودگی هوای تهران، تردد غیرضروری نکنید

به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و همچنین استفاده از ماسک برای کسانی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند ضروری است.
کد خبر: ۵۱۳۸۵

هشدار دوباره مدیریت بحران برای آلودگی هوای تهران، تردد غیرضروری نکنید

به نقل از یسنا؛ مدیرکل بحران استان تهران با هشدار نسبت به انباشت آلاینده‌ها در پایتخت از مردم خواست که از تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

 حامد یزدی مهر عصر امروز با اشاره به هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران که ازسوی سازمان هواشناسی صادر شده است، گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از صبح پنجشنبه تا اواخر جمعه چهارم آذر ماه انباشت آلاینده‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا گفت: زمانی که شاخص آلاینده‌ها به مرز هشدار می‌رسد قرار گرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی و افراد خطرناک است.

یزدی مهر با بیان اینکه به همه مردم توصیه می‌کنیم از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند، افزود: در حال حاضر کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش بینی شده است.

یزدی مهر با اشاره به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی در معرض هوای آلوده قرار نگیرند و افراد حتماً در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز حتی‌الامکان خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه مایعات به ویژه مصرف شیر کمک می‌کند آلاینده‌ها آسیب کمتری به بدن بزنند گفت: به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و همچنین استفاده از ماسک برای کسانی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند ضروری است.

وی همچنین از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌هایی مانند اورژانس و ... نیز خبر داد و گفت:‌در صورت لزوم عوامل اورژانس در سطح شهر نیز مستقر خواهند شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز