تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
معاون سیاسی سپاه پاسداران:

جمهوری اسلامی ایران، به قدرت موثر جهان تبدیل خواهد شد

افزون بر ۴۰ شهید بسیجی ، پاسدار و نیروی انتظامی مظلومانه در حوادث اخیر تا پای جان ایستادند در حالی که انتظار همه ما این است که از این ها کسی نباید شهید شود
کد خبر: ۵۱۴۵۸

جمهوری اسلامی ایران، به قدرت موثر جهان تبدیل خواهد شد

به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با نزدیک شدن به پیچ تاریخی و جابجایی قدرت از غرب به آسیا؛ آمریکا منزوی و جمهوری اسلامی ایران، به قدرت موثر جهان تبدیل خواهد شد.

سردار یدالله جوانی، روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهدای رسانه استان اصفهان که در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد، با بیان اینکه همین مساله آمریکا را عصبانی کرده است، افزود: سال ها پیش در مهمترین جغرافیای زمان و جهان، انقلابی شکل گرفت و نظامی مستقر شد که به دلیل اعتقاد به ظلم ستیزی در دل ظالمان، قلدران و قدرت های دنیا وحشت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اهمیت هیچ کشوری به اندازه ایران با موقعیت ممتاز و بی بدیل بر روی جغرافیای زمین نیست، حقیقتی که حتی سران آمریکایی بارها به آن اذعان کرده اند.

سردار جوانی افزود: از نظر دشمنان، ایران یک کشور با موقعیت بسیار راهبردی است بطوریکه بنا به اظهاربسیاری از صاحبنظران اگر به قدرت نظامی دست یابد برهم زننده معادلات جهان نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی در گذر زمان به قدرتی که آنها نگرانش بودند دست پیدا کرده و علاوه بر توان موشکی بسیاری از کشورها و قدرت های همسو در سرتاسر جهان را نیز متحد کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این موضوع که از صدر اسلام تا امروز در مهمترین جغرافیای زمان و جهان قدرتی شکل گرفته و پیشرفت کرده که ایستادن در مقابل ظالم و ستمگر از ارزش های دینی و ملی آن است در دل دشمن دلهره انداخته است.

به گفته وی، دشمن از همان ابتدا تصور می کرد این حرکت را متوقف خواهد کرد اما ناکام ماند و هر چه جلوتر آمدیم ما را مقاوم تر یافت.

وی با مرور توطئه ها و برنامه های مختلف دشمن برای پایین کشیدن پرچم نظام جمهوری اسلامی در ایران، افزود: آنها به این باور رسیدند که با جمهوری اسلامی قدرتی شکل گرفته که دنبال ستمگری و چپاول ملت ها نیست بلکه به بسترسازی برای رشد و تعالی انسان، سعادت و کرامت او و زمینه سازی برای ظهور می اندیشید.

جوانی به تفاوت معنایی نظام جمهوری اسلامی با قدرت های طاغوتی اشاره و بیان کرد: دشمن سال ها توطئه می چیند تا جلوی این حرکت را بگیرد وبه تعبیری همچنان خودش در جهان قلدری و آقایی کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: به جوانان اینگونه القا می شود که ریشه حل مشکلات ما آشتی با آمریکا و اروپا است در حالی که آمریکا یک نظام سرمایه داری خون آشام است که حتی حرکت ها و جنبش های داخلی خود را با بدترین شیوه ها سرکوب می کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وجود نقص ها و زخم های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و تلاقی آن با توطئه جدید نظام سلطه را علت التهاب و حوادث اخیر کشورعنوان کرد.

وی افزود: 43 سال از این نظام می گذرد و آنچه اتفاق افتاد حرکت رو جلو بوده است، این در حالی است که دشمن در بزنگاه های مختلف با طراحی برنامه های بسیار همه تلاش خود را بکار بست تا جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن همواره تصور می کند که با طراحی و پیاده سازی نقشه های شوم از جمله جنگ های داخلی و منطقه ای خود می تواند در این مسیر وقفه و رکود ایجاد کند اما آنچه می بیند چیزی جز پیشرفت و اقتدار نیست.

وی به مجموعه رخدادهای براندازانه دشمن در سال های پیشین اشاره و بیان کرد: در همه این رخدادها همچنین در حوادث اخیر، عناصر خود فروخته داخلی و قدرت های استکباری جهان به عنوان مجموعه های هم افزا و منسجم و البته شکست خورده هر بار تلاش کردند که بر جمهوری اسلامی بیشتر فشار آورند.

جوانی ادامه داد:عده ای تصور کردند که اکنون شرایط برای ساقط کردن جمهوری اسلامی آماده است و از طرفی آمریکا و همدستانش نیز تصورکردند وقت آن رسیده که به میدان بیایند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تحلیل حوادث فعلی و آینده کشور باید تحلیل واقع بینانه داشت، افزود: آسیب های داخلی زمینه طرح ریزی دشمن است.

جوانی گفت: کسانی از داخل موضع مخالف نظام داشتند با جریان های ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده درد مشترک دارند و آن درد این است که غفلت کردیم و قدرت نظامی ایران دربهترین جغرافیای جهان شکل گرفت.

وی پیشرفت های ایران برغم همه محدودیت ها را مهمترین دلیل عصبانیت دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز دشمن از اینکه کشور اقتداردفاعی پیدا کرده و آرمان تمدن سازی دارد به شدت ترسیده است، همچنین از اینکه کشور در سایه آرامش و در گام بعد به اقتدار اقتصادی هم برسد واهمه دارد زیرا خوب می داند که در این صورت زمینه هر نوع براندازی از بین خواهد رفت.

جوانی افزود: حوادث اخیر کشور و راه اندازی جنگ ترکیبی از سوی دشمن با این هدف برنامه ریزی شده بود که به جمهوری اسلامی نباید فرصت داد واز ماه ها قبل برای آن جلسه و نشست برگزار کرده بودند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای پیاده سازی این هدف، ساده ترین ترفند یعنی سوء استفاده از احساسات مردم نسبت به مرگ مرحومه مهسا امینی را ابزار قرار دادند، مردم را شوراندند و برای همه از جوانان و بازاریان تا دانشگاهیان برنامه ریزی کرده بودند که چطور به میدان بیایند.

جوانی با بیان اینکه همه اسناد می گوید حوادث اخیر برنامه ریزی شده بود، افزود: دولت قبل با تجربه هشت ساله به دولت جدید این پیام را داد که کشور به بن بست رسیده و باید مذاکره کرد اما دولت جدید راهبرد مذاکره همراه با اقتدار را دنبال کرد و اینکه حل مشکلات را به مذاکره گره نمی زنیم به عنوان موضع خود اعلام کرده است.

وی افزود: با گذشت چند ماه و پس از آنکه دولت برای بسیاری از مشکلات مدیریت و برنامه ریزی کرده بود و پیشرفت هایی نیر به وجود آمده بود دشمن از مهر ماه امسال برنامه های از پیش طراحی شده را در دستور کار قرار داد.

سردار جوانی گفت: چنانچه مرگ مهسا امینی اتفاق نمی افتاد دشمن موضوعی دیگر را بهانه آغاز نقشه های شوم خود قرار می داد و رهبر انقلاب نیز به این نکته اشاره کردند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنچه رخ داد تلاقی تهدیدها و برنامه های دشمن با ضعف های داخلی برای برهم زدن امنیت بود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از اتفاقات اخیر راه اندازی جنگ داخلی در کشور بود، افزود: طراحی حمله به حافظان امنیت و ایجاد التهاب و درگیری بین مردم و اقشار مختلف از دیگر ابزارهای دشمن برای پیاده سازی توطئه بود در حالی که دشمن نمی دانست و نمی داند این مملکت خدا، ائمه، شهدا و رهبری فرزانه دارد.

سردار جوانی افزود: افزون بر ۴۰ شهید بسیجی ، پاسدار و نیروی انتظامی مظلومانه در حوادث اخیر تا پای جان ایستادند در حالی که انتظار همه ما این است که از این ها کسی نباید شهید شود.

وی فضاسازی رسانه ای دشمن را در فریب مردم و بخصوص جوانان موثر دانست و افزود: این قدرت رسانه ای به اندازه ای بود که برخی تحت تاثیر قرار گرفتند و با حضور در خیابان ها و شلوغی ها با تصور اینکه کارجمهوری اسلامی تمام است حرکات بی رحمانه انجام دادند اما با هوشیاری بموقع مردم این توطئه دشمن نیز خنثی شد.

جوانی با بیان اینکه باید به حرکت و پیشرفت کشور شتاب بخشید، تصریح کرد: لازم است زخم ها و نقص ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از سوی متولیان نهادهای مختلف درمان شود تا دشمن از این روزنه امکان سوءاستفاده نداشته باشد.

وی به نقش مهم رسانه ها در تبیین موضوعات روز اشاره و بیان کرد: در حالی که در سرزمین های مدعی حقوق بشر، افرادی فقط به جرم مسلمان بودن اینگونه مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و تروریست های اروپایی آموزش دیده بودند چگونه خون آنها را بریزند، شهید نواب درمیدان حضور پیدا کرد و بطور جهادی رسالت خبرنگاری خود را انجام داد.

به گفته وی، این جانفشانی دردفاع از مظلوم و ایستادن در برابر ظالم؛ مصداق روشن حقانیت انقلاب اسلامی است.

آیین گرامیداشت ۲۲ شهید رسانه استان اصفهان و یادواره «سید محمدحسین نواب» شهید شاخص بسیج رسانه کشور با حضور پرشور دانشجویان امروز پنجشنبه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

شهید ‌«سید محمدحسین نواب»‌ مدتی پس از حضور در نبرد با متجاوزان به بوسنی و هرزگوین، در شهر موستار بوسنی ربوده شد و پس از ۱۵ روز تحمل شکنجه‌های فراوان در سال ۱۳۷۳ بدنبال شلیک ۶ گلوله به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

جمهوری اسلامی ایران، به قدرت موثر جهان تبدیل خواهد شد

در پایان این مراسم همچنین از خانواده شهید حمیدی از شهدای حادثه تروریستی اصفهان و خانواده شهدای رسانه ای استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز