تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

امام جمعه کرمانشاه: مسوولان مشکل کار، ازدواج و مسکن جوانان را حل کنند

مدرس نه تنها برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بلکه برای همه ما یک الگو است او در طول عمر سیاسی خود همیشه بر استفاده از کالاهای وطنی اصرار داشت و یک ایرانی به تمام معنا بود.
کد خبر: ۵۱۵۰۴

امام جمعه کرمانشاه: مسوولان مشکل کار، ازدواج و مسکن جوانان را حل کنند

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مسئولان کشور باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، گفت: دولت باید حل مشکلات اقتصادی جوانان یعنی کار، ازدواج و مسکن؛ را در اولویت قرار دهد که با رفع آنها بسیار از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

آیت الله « مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه (چهارم آذر) شهر کرمانشاه افزود: اقتصاد مردم باید درست شود و همه ارکان نظام باید به این امر کمک کنند بویژه مشکل کار، ازدواج و مسکن جوانان و خیال و دغدغه آنها را از این بابت راحت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به مردم گفت: مشکلات اقتصادی و گرانی وجود دارد اما نباید همه تمرکز ما بر روی این مسائل باشد باید این نکات هم توجه کنیم که امروز ایران روی پای خودش ایستاده، مثل قبل از انقلاب وابسته نیستیم و آقا بالا سر نداریم؛ سر قدرت های جهان بر سر منافع مان داد می کشیم و آنها منت می کشند با ما صحبت کنند.

آیت الله علما در ادامه به جوانان و دانشگاهیان گفت: دشمنان سالها است به ما می گویند، شما آزادی ندارید، مردم سالاری ندارید، دموکراسی ندارید ؛ اگر ما در کشورمان آزادی نداریم پس این اعتراضات و اغشاشات چیه که هرچه دوست دارند می گویند ؟

وی اضافه کرد: همین دشمنان مگر ۲۰ سال پیش با همین بهانه به افغانستان نیامدند و ۲۰ سال این کشور را بدست نگرفتند؛ جز کشتار و ظلم چه کردند ؟ تاریخ نشان داده آنان جز برای استعمار، ظلم و غارت ثروت کشور کار دیگری نمی کنند.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین گفت: جوانان ما نمی دانند ما در جهان چه اقتدار و قدرتی از نظر پیشرفت های مختلف علمی، هوا فضا، پتروشیمی و نفت و گاز، ماهواره و دیگر موارد داریم؛ ولی دشمنان ما به خوبی این نکات را می دانند به همین خاطر با حیله و فتنه می خواهند جوانان ما را ناامید کنند، گول بزنند تا جلو پیشرفت های ما را بگیرند.

آیت الله علما از دانشگاه ها و جوانان خواست بیدار شوند؛ زیرا دشمنان به هیچ کس رحم نمی کنند؛ آنها می خواهند نسل جوانان را از ما بگیرند و هدفی جز متزلزل کردن ارکان اقتدار کشور ما ندارند.

باید از فضای مجازی برای ترویج دین خدا استفاده کنیم

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاثیر مطالب فضای مجازی بر روی جوانان گفت: کشور ما از نظر فکر، علم و دانش غنی است چرا از این فضا و گوشی هایی که در دست جوانان هست برای ترویج و تبیین و انتقال مطالب حقیقی و درست استفاده نکنیم.

آیت الله علما اضافه کرد: قرآن کریم کتاب خدا و احادیث ما پر از مطالب پر محتوا است، فقط یک ذوق و قریحه جذاب می خواهد در قالب فضای مجازی آنها را برای مردم و جوانان ترویج و تبیین کند.

وی گفت: اگر جوانان ما چه شیعه و چه سنی به قرآن و تعالیم دینی روی بیاورند هیچ آسیبی به اسلام و کشور نمی رسد.

تشکیل بسیج نشانه هوشیار و بیداری حضرت امام (ره) نسبت به آینده انقلاب و اسلام بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستعضفان در سال ۵۸, گفت: تشکیل بسیج مردمی، ارتش ۲۰ میلیونی مردمی نشانه هوشیاری، بیداری حضرت امام راحل (ره) نسبت به آینده انقلاب و اسلام است و امروزه با دفن هزار فتنه و اغتشاش و آشوب ما این درایت و تدبیر امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج را درک می کنیم.

وی همچنین به هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی مقتدر ما در همان روزهای اول انقلاب؛ نیروی دریایی عراق را جوری از کار انداختند تا پایان جنگ نتوانند دوباره قد علم کنند

آیت الله علما در ادامه به نهم آذر سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) بانوی بزرگ اسلام تعلیم یافته دین خدا و قرآن کریم بود، و در قیام عاشور جوری از اسلام پرستاری کرد جوری جهاد تبیین کرد، که امروزه پس از ۱۴۰۰ سال به برکت وجود او ما راهپیمایی عظیم اربعیین داریم و تصور درستی از دین اسلام و حقیقت وجودی آن داریم.

وی در پایان صحبت های خود همچنین به دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و گفت: مدرس نه تنها برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بلکه برای همه ما یک الگو است او در طول عمر سیاسی خود همیشه بر استفاده از کالاهای وطنی اصرار داشت و یک ایرانی به تمام معنا بود.

در حاشیه برگزاری نماز جمعه، میز خدمت ادارات و دستگاه های اجرایی استان در مسجد جامع با حضور مدیران کل برپا شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز