تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

مقام ارشد قطری اظهارات کلینزمن علیه ایران را «نژادپرستانه» خواند

یورگن کلینزمن، ستاره اسبق تیم ملی آلمان و سرمربی پیشین تیم ملی آمریکا دیروز به عنوان کارشناس شبکه بی‌بی‌سی، فرهنگ فوتبالی ایران را فیزیکی و پرخاشگرانه، توصیف کرد.
کد خبر: ۵۱۷۸۲

مقام ارشد قطری اظهارات کلینزمن علیه ایران را «نژادپرستانه» خواند

به نقل از ایرنا؛ دبیرکل کمیته عالی برگزاری و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز ستاره اسبق تیم ملی آلمان علیه «فرهنگ فوتبالی ایران»، این اظهارات را «نژادپرستانه» خواند.

 یورگن کلینزمن، ستاره اسبق تیم ملی آلمان و سرمربی پیشین تیم ملی آمریکا دیروز به عنوان کارشناس شبکه بی‌بی‌سی، فرهنگ فوتبالی ایران را فیزیکی و پرخاشگرانه، توصیف کرد.

کلینزمن در ارزیابی خود از تیم ملی ایران و بازی این تیم با ولز به انتقاد از صحبت‌های مداوم کارلوس کی‌روش سرمربی ایران و شاگردانش با داور بازی پرداخت و گفت: کارلوس واقعاً به خوبی با تیم ملی و فرهنگ ایران سازگار است، او در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد و سپس نتوانست با مصر به جام جهانی صعود کند و درست قبل از جام جهانی با ایران به میدان آمد. جایی که قبلا مدت زیادی با این تیم کار کرده بود. این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آنهاست. آنها مدام روی گوش داوران خط و داور چهارم کار کردند و روی قضاوت آنها تاثیر گذاشتند. صحنه‌های زیادی وجود داشت که در تصاویر تلویزیونی ندیدیم. این فرهنگ آنهاست،

حسن الثوادی، دبیرکل کمیته عالی برگزاری و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ درباره اظهارات کلینزمن گفت: نمی‌خواهم از آن عبارت استفاده و آن را برجسته کنم اما تحت تاثیر نگاه «بالا به پایین و رویکرد مشرق‌شناسان اروپایی» مطرح شد و به شدت «نژادپرستانه» بود.

وی افزود: آن جملات در چنین شرایطی ادا شد؛ «به اتفاقی که در حال رخ دادن است، نگاه می‌اندازید و همزمان می‌گویید این بخشی از فرهنگ آنها است! منظور شما از این حرف چیست؟ می‌گویید اشتباه برداشت شده؟» او(کلینزمن) یک فرهنگ را به شکلی ناخوشایند به تصویر کشید.

وی همچنین با اشاره به ادعاهای گری لینه‌کر، گزارشگر مطرح انگلیسی که گفته بود «تلاش خواهد کرد تا درباره سابقه هولناک حقوق بشری قطر روشنگری کند»، گفت: مهم‌ترین عنصر دخیل در این ماجرا این است که تصورات غلط و کلیشه‌هایی افراد را تفکیک و بررسی کنید و این بدان معنا است که آنها باید با شما تماس و تعامل برقرار کنند. دلیلش هم این، پلتفرم و بستری است که آنها برای تعامل در اختیار دارند. افرادی مثل روی کین و لینه‌کر یا هر کسی دیگر، هیچ ارتباط و تعاملی ندارند.

وی اضافه کرد: من شاهد بزرگ شدن و رشد کردن گری لینه‌کر بودم. در مقطعی که در شفیلد بودم، برنامه «آنها فکر می‌کنند همه چیز تمام شده» را نگاه می‌کردم و لطیفه‌ها و حس شوخ‌طبعی آن را دوست داشتم. از این رو، وقتی دیدم که او به هیچ وجه خودش زحمت برقراری ارتباط را نمی‌دهد، واقعا ناامید شدم. چندین بار با آنها تماس گرفتیم. تازه‌ترین تماس هم در ماه فوریه بود و مشخصا خواستیم تا با گری در یک برنامه حاضر شویم و گفتیم که «به جایگاه شما احترام می‌گذاریم و به ما این فرصت را بدهید که از خودمان دفاع کنیم یا دست کم به حرف‌مان گوش دهید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز