تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

انگلیس تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کرد

انگلیس باید تلاش‌های جهانی را برای اجرای عدالت رهبری کند.
کد خبر: ۵۱۹۷۱

انگلیس تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کرد

به نقل از ایرنا؛ دولت انگلیس هم زمان با سفر همسر رئیس جمهوری اوکراین به لندن، تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۲ شهروند روس وضع کرد.

 وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد ادعا کرد که بسته تحریمی جدید کسانی را که مروج جنگ در اوکراین بوده‌اند هدف قرار می‌دهد.

در تحریم‌های جدید نام دنیس والنتینوویچ مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه به اتهام مباشرت در توسعه تسلیحات روسیه علیه اوکراین و تجهیز نیروهای بسیج این کشور دیده می‌شود. انگلیس همچنین ده فرماندار روس را به دلیل نقش آنها در آنچه «حمایت مالی از دولت های نیابتی مسکو در اوکراین» نامیده شده تحریم کرده است.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه در این باره ادعا کرد: تصمیم رژیم روسیه برای بسیج شهروندان روس، تلاشی ناامیدانه برای غلبه بر اوکراینی‌ها بود که از قلمرو خود دفاع می‌کردند. اما این اقدام شکست خورد.

وی مدعی شد: امروز ما افرادی را تحریم کرده‌ایم که این تصمیم اجباری را اجرا کردند و هزاران شهروند روسی را برای شرکت در جنگ غیرقانونی و نفرت انگیز پوتین اعزام کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که لندن «به استفاده از تحریم ها علیه روسیه و کمک های نظامی برای حمایت از اوکراین در دفاع از استقلال خود ادامه خواهد داد.»

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

تحریم‌های جدید انگلیس درحالی وضع می‌شود که تردد مقامات لندن به کی‌یف طی ده روز گذشته افزایش یافته است. شنبه دو هفته پیش نخست وزیر جدید انگلیس به اوکراین سفر و با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. او در این سفر از برنامه لندن برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به کی‌یف خبر داد.

جمعه گذشته نیز وزیر امور خارجه انگلیس راهی کی‌یف شد و با مقام‌های این کشور دیدار و درباره آخرین اوضاع جنگ رایزنی کرد. جیمز کلورلی پس از دیدار با همتا و رئیس جمهوری اوکراین در توئیتی ادعا کرد: انگلیس در عمل از شما حمایت می‌کند؛ نه در حرف. من امروز این وعده را به شما دادم و مایلیم تا به آن وفادار باشیم.

از سویی همسر رئیس جمهوری اوکراین به انگلیس سفر کرده و در نشستی با حضور نمایندگان مجلس عوام خواستار تداوم حمایت غرب از کی‌یف برای غلبه بر روسیه شده است. وی با بیان اینکه «پیروزی تنها چیزی نیست که ما به آن نیاز داریم، بلکه خواستار اجرای عدالت هستیم» مدعی شد: انگلیس باید تلاش‌های جهانی را برای اجرای عدالت رهبری کند.

چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز