تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

امام جمعه شهرکرد: فعالیت پرستاران نوعی ایثارگری در جامعه است

خوشبختانه برای اولین بار با تلاش دولت سیزدهم تعرفه‌گذاری پرستاران پس از ۱۶ سال ثمر نشست و در چند روز گذشته سه ماه اول سالجاری علی‌الحساب به حساب پرستاران واریز شد.
کد خبر: ۵۱۹۸۰

امام جمعه شهرکرد: فعالیت پرستاران نوعی ایثارگری در جامعه است

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پرستاری به عنوان توفیق بزرگ است که نصیب پرستاران شده است، گفت: فعالیت پرستاری نوعی ایثارگری در جامعه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با پرستاران استان به مناسبت روز پرستار افزود: کار پرستاری یک موهبت است که به پرستاران اعطا شده و پرستاران بدون توجه به مزد مالی و مادی به دنبال مزد معنوی هستند.

وی اظهار داشت: تعرفه‌گذاری فعالیت پرستاران، اعمال ضریب‌ و پرداخت مزد معنوی و جبرانی کار برای پرستارانی که با عشق و علاقه بر بالین بیمار حاضر می‌شوند، معنای خاصی ندارد و پرستاران بیشتر به دنبال مزد معنوی و پاداش پروردگار هستند و باید مراقب باشید مزد معنوی با مزد مادی جایگزین نشود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: پرداخت همه مطالبات، اجرای طرح تعرفه‌گذاری با ضریب بالا و پرداخت حقوق و مزایا با بالاترین ضریب یک مزد مادی فانی است و با مرگ انسان به دیگران منتقل می‌شود درحالیکه پرستاران مزد معنوی نزد پروردگار دارند.

به گفته وی، نگاه مادی به کار پرستاری به تنهایی خسارت است و باید به امر معنوی کار خود توجه بیشتری داشته باشد با نیت خدمت به بیماران فعالیت داشته باشد و کار خدمت‌رسانی به بیماران را برای رضای خدا انجام داد که این امر نزد خدا محبوب است و مرد معنوی دارد.

وی با یادآوری سختی‌های که حضرت زینب (س) تحمل کردند، افزود: حضرت زینب الگوی پرستاران است و پرستاران باید خود را به خدا بسپارند و با الگوگیری از حضرت زینب با عشق، محبت و تزریق آرامش به بیمار بر سر بالین بیماران حاضر شوند.

نکونام با اشاره به اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری پرستاران پس از ۱۶ سال گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پرداخت تمام مطالبات زمان بر است و نباید انتظار داشته باشیم که همه مسائل باهم حل شود.

وی به مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح مانند طرح رتبه‌بندی معلمان کار هزینه‌بر است که به همراه خیلی از کارهای معوقه دولت قبل و در واقع پاسخگویی به مطالبات اولویت قرار گرفته است.

امام جمعه شهرکرد گفت:در زمان حاضر پاسخ‌گویی عملی و نه شعاری به مطالبات مردمی را از سوی دولت شاهد هستیم که این امر هزینه زیادی را برای دولت دارد و اجرای کامل و ادامه دادن این راه همراهی اقشار مختلف را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از عزت بخشی، کرامت، تعالی بخشی به انسان و فکر و فرهنگ است و شهوت نیست، افزود: اصل انقلاب کرامت‌های انسانی و شخصیت بخشی به انسان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دشمن در زمان حاضر به دنبال ضربه‌زدن به نظام و انقلاب است و می‌خواهد انقلاب را دیکتاتور، خشن و سلب‌کننده آزادی جلوه دهد.

امام جمعه شهرکرد گفت: حقیقت انقلاب ما کرامت‌بخشی به انسان و عفاف و حجاب شخصیت و عظمت زن است که نباید اجازه دهیم جایگاه‌ها عوض شود و این مطالب را باید گفت تا حقایق آشکار شود.

پیگیری لازم برای جذب پرستاران طرحی انجام شود

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار به انجام پیگیری لازم برای جذب پرستاران طرحی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعدادی از پرستاران به عنوان نیروی طرحی فعالیت داشتند که با اتمام دوره و طرح جذب نشدند و الان بیکار هستند.

محمدرضا خسروی افزود: بسیاری از این نیروها در ایام شیوع کرونا با تمام توان فعالیت داشتند و جذب این نیروها باید از سوی نمایندگان مجلس و مسوولان بهداشتی رسیدگی شود.

وی به سخت بودن شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: پرستاران نیازمند محیط امن و آرام هستند تا کیفیت کار و فعالیت آنها افزایش پیدا کند درحالیکه محیط خدمت‌رسانی پرستاران به خصوص در برخی از بیمارستان‌های استان به دلیل استاندارد نبودن محیط کار با سختی بیشتر مواجه است.

خسروی در ادامه به بدهی دانشگاه به کادر درمان در قالب کارانه پرستاران و پزشکان اشاره کرد و افزود: هم اکنون مطالباتی زیادی از تامین اجتماعی داریم که با دریافت این مطالبات می‌توان بدهی کادر درمان پرداخت کرد تا رضایتمندی پزشکان و پرستاران تامین شود.

وی اظهار داشت: کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا ایثار و از خودگذشتگی داشتند و کادر درمان در سخت‌ترین شرایط حضور دائم داشتند و در ایام پنج نفر از کادر درمان استان به شهادت رسیدند که تنها ۲ نفر آنها به عنوان شهید محسوب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز با گفت: شغل پرستاری سخت و نفس گیر است و جز با عشق ادامه راه برای پرستاران میسر نیست.

ارسلان خالدی‌فرد افزود: پرستاران با اعتقاد و ایمان قلبی و عشق به شغل خود تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیان و پیگیری مطالبات پرستاران به حق است، گفت: خوشبختانه برای اولین بار با تلاش دولت سیزدهم تعرفه‌گذاری پرستاران پس از ۱۶ سال ثمر نشست و در چند روز گذشته سه ماه اول سالجاری علی‌الحساب به حساب پرستاران واریز شد.

 هم‌اکنون سه هزار پرستار در مراکز درمانی استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز